مدیرکل دفتر توسعه و هماهنگی اطلاع رسانی پزشکی وزارت بهداشت با اشاره به پیشرفت 80 درصدی مجموعه فعالیتهای انجام شده برای تکمیل بخشهای متعدد سامانه مدیریت اطلاعات پژوهش حوزه سلامت از تکمیل بخش نشریات در این سامانه خبر داد.

دکتر عباس نجاری در گفتگو با مهر افزود: سامانه به صورت وسیع از سوی معاونین دانشگاهها و معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت و دست اندرکاران نشریات علمی و تخصصی پزشکی مورد توجه قرار گرفت و با حمایت از انتشار دانش در فضایی با قابلیت بیشتر دیده شدن، زمینه توانمند شدن هر چه بیشتر سامانه ملی پژوهش علوم پزشکی را فراهم کردند.

وی افزود: پس از توجه معاونت تحقیقات و فناوری به سامانه و به خصوص بخش نشریات، ارزیابی و قوانین انتشار الکترونیک نشریات به طور جدی پیگیری شد.

دسترسی آن لاین به مقالات 142 نشریه علمی - پژوهشی علوم پزشکی

نجاری خاطرنشان کرد: در حال حاضر از نظر قانونی، فنی و اعتباری بخش نشریات در سامانه مدیریت اطلاعات پژوهش حوزه سلامت تکمیل شده است و 142 نشریه علمی - پژوهشی علوم پزشکی به صورت الکترونیک قابل مشاهده هستند و خروجی اطلاعات به صورت آن لاین تکثیر شده است.

وی گفت: در واقع در مرحله اول خلاصه مقاله در سامانه قابل مشاهده است اما کاربر برای دسترسی به متن کامل مقاله می تواند به سایت اصلی مجله مراجعه کند.

مدیرکل دفتر توسعه و هماهنگی اطلاع رسانی پزشکی وزارت بهداشت تکمیل این بخش را یکی از موفقیت های مهم در حوزه سامانه برشمرد و گفت: با توجه به بالا بودن تعداد مجلات علمی - پژوهشی ایران در میان سایر کشورهای منطقه مدیترانه شرقی، تکمیل این بخش به توسعه دسترسی به مقالات علوم پزشکی کشور کمک قابل توجهی کرده است.

اقدامات تکمیلی برای بخش کتابخانه ها در سامانه

وی یادآور شد: در حال حاضر اقداماتی برای تکمیل بخش کتابخانه ها هم در حال انجام است. کار تبادل اطلاعات اولیه در خصوص کتابخانه های مرکزی انجام شده و به دانشگاههای علوم پزشکی اعلام شده است که اطلاعات مربوط به چگونگی دسترسی به کتابخانه های دانشکده ها نیز تکمیل شود.

تکمیل اطلاعات اعضای هیئت علمی در سامانه ملی مدیریت اطلاعات پژوهش حوزه سلامت

نجاری در زمینه تکمیل اطلاعات اعضای هیئت علمی در سامانه ملی مدیریت اطلاعات پژوهش حوزه سلامت گفت: اطلاعات و سوابق کاری اعضای هیئت علمی علوم پزشکی با مشارکت معاونت آموزشی در حال تکمیل است و به طور خودکار با وارد کردن اطلاعات از سوی فرد در زمان تالیف مقالات و کتب این اطلاعات تکمیل می شود.

وی همچنین با اشاره به بخش طرح های تحقیقاتی سامانه ملی مدیریت اطلاعات پژوهش حوزه سلامت خاطرنشان کرد: دانشکده های مختلف در این بخش همکاری داشته اند. این بخش به طور کلی تا پیش از بهمن ماه سال گذشته بیش از 60 درصد پیشرفت داشته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha