دوشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۴
کد خبر: 156257

دکتر فروغ رزمجویی جراح بیمارستان ولی عصر (عج) ممسنی در استان فارس به اتهام توهین به مامور دولت در اورژانس بیمارستان دستگیر و با دستبند به بازداشتگاه منتقل شد.

عکس/بازداشت یک جراح به اتهام توهین به مامور دولت

سلامت نیوز:دکتر فروغ رزمجویی جراح بیمارستان ولی عصر (عج) ممسنی در استان فارس به اتهام توهین به مامور دولت در اورژانس بیمارستان دستگیر و با دستبند به بازداشتگاه منتقل شد.

به گزارش سلامت نیوز مقارن ساعت 4 عصر دیروز یکشنبه، بیماری به علت ضربه چاقو به قفسه سینه اش به بیمارستان ممسنی منتقل می شود با خانم دکتر رزمجویی جراح بیمارستان تماس گرفته می شود و وی بلافاصله بر بالین بیمار حاضر و اقدامات درمانی لازم را انجام می دهد و پس از آن در ایستگاه پرستاری مشغول نوشتن پرونده بیمار بوده که بازپرس پرونده وارد اورژانس می شود و اظهار می دارد بیمار بدحال است و جراح باید بالای سر بیمار باشد.

دکتر رزمجویی به وی اطمینان می دهد که اقدامات لازم برای این بیمار انجام شده است . وقتی توضیحات دکتر رزمجویی وی را قانع نمی کند و این پزشک از بازپرس می خواهد در امور درمان بیمار دخالت نکند.

عدم اجرای دستور بازپرس توسط جراح باعث می شود وی فرمان بازداشت دکتر رزمجویی را صادر و تنها جراح این شهرستان در مقابل دیدگان بیماران و پرسنل بیمارستان با دستبند به بازداشتگاه منتقل شود.

به گفته ی منابع بیمارستانی وی تا 12 شب در بازداشت بوده و پس از آن به شرط مراجعه در روز بعد آزاد می شود.این اتفاق باعث واکنش بسیاری از پرسنل سلامت استان فارس در فضای مجازی گردیده است.

لازم به ذکر است که عده ای از پزشکان امروز در اعتراض به این بازداشت گرد هم آمدند و بدینوسیله اعتراض خود را ابراز داشتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • رضا ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۵
    باز پرس از علم پزشكى چيزى نمى داند و ايشان خلاف قانون عمل كرده و حتما بايستى باز پرس در همان بيمارستان و در ديدگان پرسنل با دستبند بازداشت و روانه زندان و به مدت ٤٨ساعت در بازداشتگاه بماند تا بداند كه زمان قلدرى و خان بازى بسر رسيده در غير اينصورت قوه قضاييه بايستى پاسخگوى قلدرى كارمندش باشد
  • رضا ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۵
    0 0
    جاي تأسفه.. اينها از سر غرور بعضي از قضات كه گاها سن وسالشونم كمه نشأت ميگيره.. متأسفانه قانون چنين اختياري رو بهشون داده!! جراح كه در حال خدمت به خلق تو بيمارستانه رو همچون يك سارق بازداشت كردن.. كسي هم پاسخگو نيست!!!
  • محمد ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۵
    0 0
    سوء استفاده از قانون در هرجا جرم است.دخالت در امور پزشكي جرم است. عدم رعايت ايين داد سي ( ابلاغ نكردن از راه نظام پزشكي )جرم است
  • رامین ۲۲:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۵
    0 0
    آفرین بر خانم دکتر زنده باشی همشهری
  • فرهام گودرزی ۲۳:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۵
    0 0
    با سلام و عرض خسته نباشید خدمت کل شهروندان گرامی و جامعه پزشکان شهرستان ممسنی بنده به عنوان یک دانشجو و به عنوان حداقل یک شهروند که نه رشته ی من ارتباط با پزشکی دارد ونه ارتباط با قضاوت ونه ارتباط با نظام اما با چه جراتی یک نظامی که در ایران سواد خواندن و نوشتن ندارد جرات بلند کردن دست بر روی یک پزشک متخص را پیدا کرده ؟ با چه حکمی و با چه مدرکی و با چه دلیلی میخواستند یکی را بازدشت کنند؟ صاحب این مملکت و قانون و کشور و دولت کجا رفته که هیچ یک از ارگان های نظام وظیفه ی خود را نمیداند؟ ای قاضی و دادستان شما با چه حکمی و چه جرمی خواهان بازداشت این دکتر شدید؟ بازپرس محترم مگر شما توضیحات مربوطه به جرم و جرم شناسی و این قبیل مدارد را نخوانده اید که به ان عمل کنید اگر خوانده اید پس چرا عمل نکردید؟ اگر عمل نکردید لیاقت قضاوت دعاوی و باز پرس بودن را ندارید و سریعا انصراف دهید. و ای نظامی نا محترمی و نظام تو را به زور پزیرفته و لایق لباسی که به تن داری را نداری به چه جراتی دست روی یک دکتر نه بلکه یک شهروند را پیدا کرده ای؟ کی به تو همچین جسارتی داده است؟ فرماندهی محترم انتظامی ممسنی شما کجایید بودید که خودتان و نیرو شما امنیت را که ایجاد نکردند خودشان نیز جسارت کرده اند دست بلند کنند روی یک شهروند؟ شرم باد بر مجریان عدالتی که لایق کرسی عدالت علی نیستند.و بر صندلی عدالت و جاه علی نشستند.
  • حقوقدان ۰۰:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    0 0
    با سلام بايد متذكر شد جنانجه در منظر بازبرس جرم مشهودي واقع شود بدون نياز به هركونه إرجاع از سوي دادستان ميتواند رأسا أقدام نمايد و مستندا به ماده٥٧٦ قانون مجازات إسلامي بخش تعزيرات بزشك مرتكب جرم عدم اجراي دستور مقام قضايي شده است و بازبرس صحيحا دستور بازداشت وي را صادر نموده است
  • رضا گراشی ۰۱:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    0 0
    مدتی قبل نظیر این قضیه برای یکی از کارکنان بیمارستان امام رضا ع لار فارس هم اتفاق افتاد و کارمند بیمارستان لار بخاطر عدم اجابت درخواست غیر قانونی رییس دادگستری لار یک شب تا صبح بازداشت شده و صبح روز بعد و پس از یکشب کتک خوردن از کلانتری شماره یازده لار ازاد شد. عدالت غوغا میکنه .
  • احمد رضا كاظمي ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    46 7
    نخست اينكه سركارخانم دكتر رزمجويي شرم باد بر دستي كه دستور بازداشت يكي از دلسوزترين و با اخلاق ترين پزشكان. كشور رو صادر كرد و با عنوان مجري عدالت وقانون درخواست پارتي بازي براي خودش رو داشت و دوم جناب وزير تبريك عرض ميكنم!!!!
  • حقوق ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    5 19
    توجه توجه می بایست به مسائل حقوقی اشرافت داشته تا بتوان به این موضوع صحیحاً نظر داد .هر شخصی در راستای اجرای قانون مکلف به اجرای دستور مقام قضایی بوده و مطمئناً آقای وزیر هیچگونه اشرافی به مسائل حقوقی نداشته که چنین مکاتبه ای با رئیس قوه نموده اند و مطمئنا این مکاتبه مورد عنایت رئیس قوه نبوده چرا که بازپرس در راستای بهبودی بیمار دستور مقتضی صادر و پزشک از اوامر قضایی استنکاف نموده اند. شایسته است دوستانی که می خواهند از منظر قانون قضاوت نمایند نگاهی گذرا به ماده 576 قانون مجازات اسلامی بخش تعزیرات نمایند.
  • منا ۰۴:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
    11 0
    شرم آوره.... من شنیدم که گویا ایشون مورد ضرب و شتم هم واقع شدن. اگر میخوان ثابت کنن که چیزی به اسم عدالت تو این کشور وجود داره باید کسانی رو که به خانم دکتر دستبند زدن و به ایشون بی احترامی کردن بازداشت و یا اخراج کنند. همین و بس.
  • سارا ۲۲:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۵
    4 1
    چرا راجع به ضرب و شتم ایشون چیزی ننوشتین؟ قوه قضاییه به عنوان حامی عدالت توی جامعه باید راجع به این ماجرا پاسخگو باشه. امیدوارم همون جوری که با احکام سنگین برای عموم مردم حکم میده برای این ماجرا هم عادلانه رفتار کنه