استاندار اردبیل گفت: شتابزدگی در انتشار دو خبر اول حادثه قتل دکتر اصغر پیرزاده پزشک فوق تخصص اردبیلی در برخی سایت ها کار غیرحرفه ای بود.

سلامت نیوز: استاندار اردبیل گفت: شتابزدگی در انتشار دو خبر اول حادثه قتل دکتر اصغر پیرزاده پزشک فوق تخصص اردبیلی در برخی سایت ها کار غیرحرفه ای بود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا ، مجید خدابخش روز دوشنبه در همایش یکروزه مسئولان روابط عمومی های دستگاه های اجرایی استان با تاکید بر انعکاس صحیح اخبار بیان کرد: اخبار باید فارغ از شتابزدگی و بطور صحیح منعکس شود و چنانچه تخلفی در حوزه خبر و روابط عمومی نیز صورت گرفته باشد باید با متخلف برخورد قانونی شود.

خدابخش با اظهار تاسف نسبت به از دست رفتن پزشک فوق تخصص خون شناس و سرطان در حادثه تلخ اخیر گفت: دو خبر اول در این خصوص که با شتابزدگی منتشر شد دور از واقعیت و کار حرفه ای بود.


استاندار اردبیل با اشاره به اینکه این رفتار غیر حرفه ای بهانه بدست معاندان و دشمنان نظام می دهد، افزود: علاوه بر این شتابزدگی در انتشار این گونه اخبار به خود استان هم ضربه می زند.


وی اضافه کرد: اتفاقاتی غلیظ تر از این مورد در سایر استان ها روی می دهد اما اعمال شفافیت و پرهیز از شتابزدگی مانع از تحریک افکار عمومی می گردد.
وی اظهار کرد: تمایلی به درج خبر به نفع یک مدیر خاص نداریم و اطلاع رسانی ها باید صحیح باشد و به آرامش جامعه منجر شود.
استاندار اردبیل بر نقش آفرینی روابط عمومی های دستگاه های اجرایی استان در ایجاد نگرش مثبت مدیران نسبت به سرمایه گذاران و کارآفرینان تاکید کرد و افزود: سرمایه گذاران نباید در پیچ و خم ادارات بلاتکلیف شوند و لازم است دستگاه های اداری و بانک ها در هر دو هفته با ترتیب جلسه ای امور کارآفرینان و سرمایه گذاران را پیگیری کنند.


وی روابط عمومی ها را پل ارتباطی دستگاه های اجرایی و مردم دانست و افزود: باید میزان تحقق شعار سال در حوزه روابط عمومی ها بررسی شود.
وی اظهار کرد: صداقت با مردم باید همواره مدنظر باشد و نباید در گزارش کارها به مردم حتی سر سوزنی از اخلاق و ارزش های اعتقادی فاصله گرفته شود.
خدابخش با اشاره به ضرورت انعکاس انتقادات مردم به مسوولان اجرایی ادامه داد: انعکاس سخن مردم به مسوولان باید به دور از عصبیت ، ناراحتی و توام با شفافیت باشد و مسئولان نیز دوری از مقابله به مثل و حوصله را از ابزارهای مدیریتی خود قرار بدهند.


خدابخش با بیان اینکه در سالجاری شش هزار میلیارد ریال توسط سازمان آب و دو هزار میلیارد ریال توسط جهاد کشاورزی در مناطق شمالی استان برای اجرای طرح ها و پروژه ها هزینه می شود، گفت: لازم است روابط عمومی ها در این خصوص به مردم اطلاع رسانی کنند.
وی ناآگاهی مردم از اقدامات دولت را از ضعف های حوزه روابط عمومی ها دانست و گفت: متاسفانه مردم از افزوده شدن 50 دستگاه به ماشین آلات سد عمارت و فعال شدن آن پرو‍ژه بعد از سفر ریاست جمهوری مطلع نیستند.


استاندار اردبیل لازمه توسعه استان را محبت به بندگان خدا و نگرش مثبت به کارگزاران دانست و از فرمانداران خواست با حضور در مساجد مردم را در جریان کارها و اقداماتی که توسط دولت در جای جای استان صورت می گیرند قرار بدهند.


فرهاد عظیمی مسوول روابط عمومی استانداری اردبیل هم روز خبرنگار و هفته دولت را از رویداد های مهم پیش رو بر شمرد و بر تعامل روابط عمومی ها با خبرنگاران و انعکاس اقدامات دولت به مردم در این رابطه تاکید کرد.


وی ارتقای جایگاه روابط عمومی ها به سخنگوی دستگاه های اداری را ضروری دانست و گفت: برنامه ریزی منسجم برای اجرای برنامه های هفته دولت و انعکاس اقدامات ادارات به روابط عموی استانداری ضروری است.
وی ارائه پیشنهاد راهگشا برای حل اختلاف نظر مدیران روابط عمومی ها و اصحاب خبر در موضوع نحوه توزیع رپرتاژ‍ آگهی را خواستار شد.
در پایان این همایش انتخابات هیات رییسه روابط عموی های استان به نشست آتی مسئولان روابط عمومی ها موکول شد. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha