دوشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۴
کد خبر: 156270

خیلى از خانم‌ها امیدوارند بلافاصله پس از زایمان شكمشان به حالت اول بازگردد، اما حقیقت این است كه خیلى از خانم‌ها، تا ماه‌ها پس از زایمان، هنوز باردار به نظر مى‌رسند و هیچ لباسى اندازه‌شان نمى‌شود.

سلامت نیوز: خیلى از خانم‌ها امیدوارند بلافاصله پس از زایمان شكمشان به حالت اول بازگردد، اما حقیقت این است كه خیلى از خانم‌ها، تا ماه‌ها پس از زایمان، هنوز باردار به نظر مى‌رسند و هیچ لباسى اندازه‌شان نمى‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت سلام دکتر، علت: دقت داشته باشید كه رحم شما به مدت نه ماه كشش را تحمل كرده است، ناعادلانه است اگر انتظار داشته باشیم بلافاصله پس از زایمان جمع شود. این روند حدود چهار تا شش هفته زمان مى برد. شكم شما نیز، حدود نه ماه تا یك سال بیشتر، زمان مى‌خواهد تا به حالت عادى بازگردد. در ضمن علاوه بر شل شدن ماهیچه‌هاى شكمى، هورمون ها نیز در این میان دخیلند. هورمون‌ها، چربى‌ها را به سمت قسمت‌هاى مختلف بدن هدایت مى‌كنند و پس از زایمان چربى‌ها بیشتر زیر عضلات اطراف روده، تجمع می‌كنند.


راهكار: ورزش سبب تقویت عضلات و سوخت بیشتر چربى‌ها می‌شود اما به یاد داشته باشید، هر هیكلى كه قبل از باردارى داشته‌اید مهم نیست، مهم این است كه بدن شما، كار شگفت انگیزى انجام داده و فشار زیادى را متحمل شده است. همین كه خودتان و كودكتان سالم هستید جاى شكر دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha