مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی ایران ضمن تکذیب شایعاتی مبنی بر گران شدن قیمت کلیه گفت: در حال حاضر آنچه به عنوان هزینه بستری و مراقبتهای بعد از عمل پیوند به اهدا کننده کلیه پرداخت می شود حداکثر 5 میلیون تومان است.

هاشم قاسمی با عنوان این مطلب که انجام عمل پیوند کلیه نیازمند شرایط خاصی است به خبرنگار مهر گفت: با توجه به مرخصی پزشکان در روزهای پایانی سال و تعطیلی که تا 15 فروردین ادامه داشت عمل پیوند کلیه از اوائل هفته جاری از سر گرفته شد.

در حال حاضر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی ایران دارای 137 شعبه و دفتر در سراسر کشور است که بیماران دیالیزی نیازمند پیوند می توانند با مراجعه به این مراکز نسبت به پیگیری امور مربوط به درمان خود اقدام کنند.

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی ایران در ادامه ضمن هشدار نسبت به سوءاستفاده برخی از بیماران نیازمند پیوند کلیه گفت: بیماران دیالیزی و خانواده های آنان توجه داشته باشند برای دریافت کلیه فقط از طریق مبادی قانونی اقدام کنند.

بالغ بر 35 هزار نفر بیمار دیالیزی و پیوندی در کشور وجود دارد که روند درمانی آنان از وضعیت چندان مطلوبی برخوردار نیست.

 بالغ بر 35 هزار نفر بیمار دیالیزی و پیوندی در کشور وجود دارد که روند درمانی آنان از وضعیت چندان مطلوبی برخوردار نیست.
قاسمی در ارتباط با افزایش قیمت کلیه برای پیوند نیز گفت: افزایش قیمت کلیه اهدایی شایعه بوده و زائیده افکار سودجویان است.

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی ایران ادامه داد: آنچه در حال حاضر به اهدا کننده کلیه آن هم برای هزینه های بستری و مراقبتهای بعد از عمل پرداخت می شود حداکثر 5 میلیون تومان است که یک میلیون آن را دولت و 4 میلیون مابقی را دریافت کننده کلیه پرداخت می کند.

 در حال حاضر بیش از 3300 دستگاه دیالیز در کشور وجود دارد که برای تحت پوشش قرار دادن بیماران کافی نیست.

قاسمی در عین حال از افزایش اهدای کلیه از سوی بستگان و خانواده های درجه یک بیماران در کشور خبر داد و افزود: سال گذشته شاهد افزایش پیوند کلیه از خانواده بیماران کلیوی بودیم که حاصل فرهنگ سازی و اطلاع رسانی رسانه ها بوده است.

مدیر عامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی با اشاره به قدیمی بودن ساختمان کلینیک شفاء به عنوان یکی از مراکز درمانی زیر مجموعه انجمن حمایت از بیماران کلیوی ایران گفت: کار بازسازی این کلینیک آغاز شده که برای تکمیل و راه اندازی دوباره آن نیازمند حمایت خیرین و افراد نیکوکار هستیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha