سه‌شنبه ۱۸ فروردین ۱۳۸۸ - ۱۱:۱۳
کد خبر: 15629

وزیر بهداشت از امضای تفاهمنامه‌ ای میان وزرتخانه های بهداشت و آموزش و پرورش خبر داد که بر اساس آن مقرر شد طی یک برنامه زمان بندی شده تمامی مدارس کشور به طرح "مدارس مروج سلامت" بپیوندند.

دکتر کامران باقری لنکرانی صبح روز سه شنبه در حاشیه مراسم نواختن زنگ هفته سلامت در مدرسه پسرانه محمدباقر حکیم در غرب تهران با ابراز خرسندی از پیوستن 570 دانش ‌آموز به جمع همکاران بهداشتی درمانی کشور ، اظهارداشت: طی سالیان اخیر با همکاری آموزش و پرورش و وزارت بهداشت حدود 2 هزار مدرسه مروج سلامت با هدف ارتقای سلامت دانش آموزان و خانواده ‌های آنان در سراسر کشور راه اندازی شد.

وزیر بهداشت با اشاره به امضای یادداشت تفاهمنامه‌ ای فیمابین وزرای بهداشت و آموزش و پرورش برای گسترش مدارس مروج سلامت، گفت: بر اساس این تفاهمنامه مقرر شد طی برنامه زمان بندی شده صد درصد مدارس به این طرح بپیوندند.

لنکرانی هدف از راه‌ اندازی این مدارس را حضور فعال تر والدین دانش آموزان و اولیاء مدرسه در مباحث سلامتی برشمرد و افزود: در دنیای کنونی با بحث بد غذایی روبرو هستیم این در حالی است که اولیاء مدرسه و والدین مرتبا به صرف صبحانه، مصرف میوه به اندازه کافی و پرهیز از مواد مضر و ضد سلامت تاکید دارند.

به گفته وزیر بهداشت، آنچه در بزرگسالی به صورت پرفشاری خون و چربی خون بالا تظاهر می ‌کند ریشه در تغذیه غلط دوران کودکی دارد.

همچنین علیرضا علی احمدی وزیر آموزش و پرورش از برنامه صدور شناسنامه سلامت به عنوان یکی از برنامه ‌های خوب در نظر گرفته شده در آموزش و پرورش یاد کرد و گفت: پایه اول و سوم ابتدایی، اول راهنمایی و اول متوسطه دارای شناسنامه سلامت هستند تا در صورت لزوم، با مراجعه به مراکز بهداشتی ، درمانی ، شهری و خانه بهداشت روستایی از خدمات پیشگیرانه و با مراجعه به درمانگاه‌ها و بیمارستانها از خدمات درمانی بهره مند شوند.

وی با اشاره به اجرای طرح مدارس مروجان سلامت و راه اندازی آن در برخی از شهرها این طرح‌ را عاملی برای ارتقای سلامت دانش آموزی برشمرد و افزود: این مدارس به اتاقها و تجهیزات ویژه ‌ای برای آموزش و اطلاع رسانی معلمان و اولیا دانش آموزان مجهز است و در عین حالی که پایگاه تغذیه سالم نیز در این مدارس مستقر هستند از سرویس‌های بهداشتی و آبخوری مناسبی هم برخوردارند.

در پایان مراسم نواختن زنگ سلامت، توسط وزرای بهداشت و آموزش و پرورش هدایایی که شامل جعبه کمکهای اولیه و وسایل شخصی است به دانش آموزان اهدا شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha