رییس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر از توزیع 111 هزار و 369 سبد غذایی به ارزش 96 میلیارد و 628 میلیون و 607 هزار ریال بین نیازمندان و افراد کم برخوردار جامعه در طرح ملی «همای رحمت» ویژه ماه مبارک رمضان خبر داد.

سلامت نیوز: رییس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر از توزیع 111 هزار و 369 سبد غذایی به ارزش 96 میلیارد و 628 میلیون و 607 هزار ریال بین نیازمندان و افراد کم برخوردار جامعه در طرح ملی «همای رحمت» ویژه ماه مبارک رمضان خبر داد.

فرحناز رافعبه گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، افزود: این طرح که با تاسی از سنت حسنه مولی الموحدین حضرت علی(ع) در دستگیری از مستمندان و هم سفره شدن با نیازمندان و با همکاری و تعامل با خیرین و نیکوکاران جامعه انجام شد، مشارکت 27 هزار و 531 نفر از اعضای داوطلب، خیر و پرسنل این سازمان را به همراه داشت.
وی هدف از برگزاری این طرح ملی در سراسر کشور را کمک به ایتام و نیازمندان در ماه مبارک رمضان، همدلی و همدردی با خانواده های نیازمند در ایام نزول قرآن، کمک به هم نوع نیازمند و بهره مندی از توان توانمندان در دستگیری از نیازمندان و ایجاد زمینه مشارکت خیرین و نیکوکاران جامعه در اجرای برنامه های عام المنفعه و خیریه عنوان کرد.


رییس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر ادامه داد: در اجرا و برگزاری این طرح ملی در سراسر کشور، 4900 سفره افطاری شامل 3148 سفره شهری و 1752 سفره روستایی در مناطق زلزله زده و متاثر از حوادث طبیعی گسترانده شد که تعداد 552 هزار و 464 هزار نفر از سفره های برپا شده افطار کردند.
رافع افزود: نیازمندان جامعه و بیماران صعب العلاج، خانواده های زندانیان و محرومین، معلولین، سالمندان و از کار افتادگان، کارتن خواب ها، زنان سرپرست خانوار یا خانواده های بی سرپرست، ایتام، خانواده های کم برخوردار حاشیه شهرها و روستاهای دورافتاده و آسیب دیدگان زمین لرزه های اخیر از جمله جامعه هدف و بهره وران این طرح ملی در ماه رمضان بودند.
وی گفت: همچنین در اجرا و برگزاری این طرح ملی، 739 چادر سلامت برای خدمات رسانی به افراد کم برخوردار جامعه در سراسر کشور بر پا شد که با برپایی این شمار چادر سلامت 45 هزار و 98 نفر از افراد یاد شده تحت ویزیت رایگان از سوی 888 پزشک و پیراپزشک قرار گرفتند.
به گفته رافع، در اجرا و برگزاری برنامه همای رحمت در سراسر کشور، 265 هزار و 596 بسته فرهنگی از سوی 2943 عضو داوطلب و 1806 نفر از پرسنل سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر مستقر در چادرهای سلامت بین افراد دریافت کننده خدمات رایگان بهداشتی و درمانی توزیع شد.


رییس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر، محل اجرای طرح ملی همای رحمت را در سراسر کشور تمام خانه های داوطلبی جمعیت هلال احمر در مراکز استان ها و شهرستان ها، حسینیه ها و مراکز مذهبی شهری و روستایی و منازل و محافل خیرین و داوطلبان هلال احمر عنوان کرد.
وی گفت: همچنین در ماه مبارک رمضان، این سازمان 5609 عضو داوطلب جدید را برای ارایه خدمات متنوع اجتماعی در قالب طرح های ملی خدمت رسان و بشردستانه جذب کرد تا با استفاده از خدمات و حمایت های داوطلبانه نیکوکاران و خیرین، نیاز اقشار آسیب پذیر و آسیب دیده را شناسایی و برآورده کند.
رییس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر ادامه داد: در نظر داریم با انجام ماموریت های خود، تلاش برای تسکین آلام بشری، تامین احترام انسان ها، کوشش در جهت برقراری دوستی و تفاهم متقابل و صلح پایدار میان ملت ها و حمایت از زندگی و سلامت انسان ها بدون در نظر گرفتن هیچگونه تبعیض میان آنها را به عنوان اهداف اصلی و والای جمعیت هلال احمر انجام دهیم.


وی تصریح کرد: در تمامی فعالیت های سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر ارزش های چهارگانه خلاقیت و نوآوری، مسوولیت پذیری، کرامت مخاطبان و توانمند سازی وجود دارد و پشتیبان ما در این مسیر مشارکت های مردمی و فعالیت های داوطلبانه مردم مهربان و نوعدوست ایران اسلامی است.
طرح ملی «همای رحمت» همه ساله ویژه ماه مبارک رمضان برگزار می شود. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha