میزان تعرفه های دندانپزشکی همزمان با سایر تعرفه های پزشکی هر ساله تعیین می شود و تا زمان اعلام تعرفه های جدید ، تعرفه های قبلی قابل اجرا خواهد بود بنابراین با افزایش بی مورد و غیر قانونی آن برخورد خواهد شد.

افزایش تعرفه های دندانپزشکی قبل از اعلام تعرفه جدید غیر قانونی است
 دکتر محمد مهدی وردی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: در مورد خدمات بهداشتی و درمانی دندانپزشکی دو نوع تعرفه دولتی و خصوصی تعیین شده است که مراکز بهداشتی و درمانی دولتی تحت پوشش دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور موظف به رعایت تعرفه های دولتی تعیین شده هستند و مراکز بهداشتی و درمانی خصوصی نیز موظف به رعایت تعرفه های بخش خصوصی هستند.

مدیرکل دفتر سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت اظهار داشت: در هیچ کدام از مراکز بهداشتی و درمانی تحت پوشش دانشگاه های علوم پزشکی کشور تعرفه بیش از تعرفه دولتی ابلاغ شده از سوی وزارت بهداشت و درمان ، نمی توانند دریافت کنند چون در این صورت قابل پیگیری از سوی وزارت بهداشت خواهد بود

وردی گفت: تعرفه های پزشکی بخش خصوصی نیز توسط سازمان نظام پزشکی تعیین می شود و به این مراکز ابلاغ می شود بنابراین در صورت افزایش دریافت هزینه خدمات دندانپزشکی بیش از میزان تعیین شده قابل پیگرد از سوی سازمان نظام پزشکی است.

وی افزود: مراجعه کنندگان به مراکز در صورت مشاهده هرگونه افزایش دریافت هزینه بالاتر از میزان تعیین شده می توانند به معاونت های درمان دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور شکایت کنند تا مورد رسیدگی قرار گرفته و با عاملان آن برخورد شود.

مدیرکل دفتر سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت تصریح کرد: تمامی تخلفات دندانپزشکی نظیر بقیه تخلفات پزشکی قابل پیگیری از سوی تعزیرات حکومتی است و با متخلفان در این زمینه برخورد قانونی خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha