مدیر کل سلامت شهرداری تهران با اشاره به رشد 40 درصدی بودجه مستقیم شهرداری در حوزه سلامت، از افتتاح بزرگترین مرکز " فرآموز " مهارتهای رفتاری در پارک سرخه حصار تا پایان سالجاری خبر داد.

دکتر عباس استاد تقی زاده صبح امروز در نشست خبری که در سالن یاس شهرداری تهران برگزار شد به تشریح برنامه های هفته سلامت پرداخت و با بیان این که سلامت از ارکان اصلی توسعه پایدار است گفت: نگاه مدیریت شهری با نگاه سایر ارگانها به حوزه سلامت متفاوت است و معتقدیم در مدیریت شهری هر فعالیتی مرتبط با حوزه سلامت است و باید شهر مبتنی بر شاخصهای سلامت ساخته شود .

 مدیر کل سلامت شهرداری تهران با تاکید بر این که سلامت شهری مورد توجه شهرداری است، افزود: بیش از 50 درصد از عوامل موثر بر سلامت مربوط به عوامل اجتماعی و فرهنگی است و شهرداری تهران در این حوزه دارای سند 5 ساله است که اجرای آن از سال 85 آغاز شده و با هفت استراتژی خاص، ارتقای سطح سلامت شهر را مد نظر دارد.

تقی زاده خاطر نشان کرد: با تشکیل شبکه سلامت، 371 خانه سلامت در 5 سال در محلات شهر ساخته می شود. تعداد خانه های سلامت در سال 86، 40 باب بود که با رشد چهار برابری در سال 87، به 160 باب رسید. ضمن آن که تعداد خانه های اسباب بازی نیز با رشد هشت برابری نسبت به سال 86، به بیش از 140 خانه رسید .

رئیس کمیته سلامت شهری کلان شهرها با اشاره به برنامه های سال 88 این حوزه، گفت: بودجه مستقیم این حوزه امسال رشد 40 درصدی داشته است و در این راستا سعی داریم خانه های سلامت تا پایان سال به 250 باب برسد.

تقی زاده خاطر نشان کرد: مراکز " فرآموز" در سال 88 به 10 مرکز می رسد و همچنین تا پایان امسال بزرگ ترین مرکز آموزش مهارتهای رفتاری در پارک سرخه حصار افتتاح می شود .

وی با تاکید بر توجه به اصلاح الگوی مصرف در فعالیتهای حوزه سلامت تصریح کرد: اصلاح الگوی تغذیه شهروندان تهرانی، اجرای طرح شهر بدون دخانیات، آموزش در زمینه مصرف دارو، نحوه ارائه خدمات در حوزه آموزش سلامت از جمله اقداماتی است که در این راستا انجام می شود .

تقی زاده با اشاره به برنامه های هفته سلامت و با بیان این که سند راهبردی سلامت شهری کلان شهرها در سال 87 امضا شد، گفت: به صدا در آوردن زنگ سلامت در یکی از مدارس هر منطقه، برپایی پایگاه های آموزش سلامت در اماکن عمومی با حداقل 500 غرفه در شش پارک تهران و بازدید شهرداران مناطق از بیمارستانها از برنامه های این هفته است .

وی افزود : جشنواره غذای سالم با هدف اصلاح الگوی مصرف در معرفی غذهای سالم سنتی، مراسم نیایش سفید توسط دانش آموزان و گردهمایی معلولان با حضور دو هزار معلول از دیگر برنامه های این هفته است. همچنین در این هفته 15 خانه سلامت و 8 خانه اسباب بازی افتتاح می شود .

مدیر کل سلامت شهرداری تهران در ادامه اظهار کرد : طرح تاکسی اورژانس نیز در سال 87 با همکاری تاکسیرانی، وزارت بهداشت و اداره کل سلامت شهرداری اجرا شد و 3 هزار تاکسی آموزشهای لازم را دیدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha