مدیر عامل کانون هموفیلی ایران گفت: به منظور برپایی سمینار بین المللی هموفیلی دراصفهان از رئیس فدراسیون هموفیلی جهان دعوت به عمل آمد که باو جود نزدیک شدن به آستانه برگزاری این سمینار اما هنوز مسئولین امریکایی از صدور ویزای مارک اسکینر اباء می کنند.

احمد قویدل درگفتگو با خبرنگار سلامت نیوز افزود: با توجه به اینکه مارک اسکینر خود نیز یک بیمار هموفیلی است حضور وی دراین همایش ضروری است که به جهت کم کاری مسئولین امریکایی هم اکنون از سوی مشاور رئیس جمهور و نامه ای اخیرا از طرف دفتر ریاست جمهوری به وزارت خارجه امریکا ارسال شده اما مسئولین امریکایی اقدامی خاصی انجام ندادند.
وی بیان داشت: دراین سمیناری که  قرار است از سی ام فروردین ماه به مدت دو روز در اصفهان برگزار شود 50 مهمان خارجی از کشورهای فرانسه، انگلیس، آلمان، لبنان، پاکستان، فلسطین، ترکیه، مصر، عراق، هند، استرالیا، کانادا، ایرلند، آذربایجان و امریکا دعوت به عمل آمده است.
مدیر عامل کانون هموفیلی ایران با اشاره به اینکه در این سمینار رئیس اسبق هموفیلی  ایرلند به نام  برایان اوماهونی نیز شرکت دارد خاطرنشان کرد: این سمینار فرصتی بزرگ برای آشنایی با آخرین دستاوردهای علمی در حوزه هموفیلی است که به مناسبت روز جهانی هموفیلی برگزارخواهد شد.
وی تصریح کرد: نمایشگاهی از شرکت های تولید کننده داروهای انعقادی بیماران هموفیلی، و داروهای مورد نیاز برای درمان بیماران ویروسی در جنب این سمینار برپا خواهد شد.
قویدل با اشاره به عناوین علمی این سمینار اعلام کرد: تحقق درمان برای هموفیلی  در سطح جهانی و منطقه ای با اشاره به اینکه" درمان برای همه"  شعار محوری فدراسیون جهانی هموفیلی است و واقعیت های اقتصادی و پیشرفت در درمان مراقبت هموفیلی، پروتکل های درمانی و ارزیابی بلند مدت این پروتکل ها ازموضوعات علمی این سمینار است.
وی با بیان اینکه تفاوت های فنو تیپیک  در بیماری شدید هموفیلی و نقش عوامل ژنتیکی در تعیین فنو تیپ بیماری، مناسبترین مارکرهای آزمایشگاهی از دیگر مباحث علمی این سمینار است اضافه کرد: چشم انداز درمان هموفیلی در آینده، مراقبت و درمان ناقلان هموفیلی و  اهمیت تشخیص ژنتیک در بیماران ایرانی با اختلالات ارثی انعقادی خون  از محورهای اصلی این سمینار علمی است.
مدیر عامل کانون هموفیلی ایران اشاره کرد: تفاوت فراوردهای نو ترکیب و پلاسمایی در برانگیختن Inhibitor انتخاب فراورده مناسب برای روش ITI، اهمیت و نقش تشخیص در شناسایی تیپ 2 بیماران فن ویل براند ، پیچیدگی های تشخیصی در تیپ 1 بیماری فن ویل براند از دیگر مباحث علمی این سمینار است.
وی درادامه زنان با بیماری های ارثی انعقادی، اپید میولوژی هپاتیت مزمن در بیماران هموفیلی ایرانی، تهیه و ویروس زدایی کرایو پرسیهیتیت و تشخیص ژنتیکی تیپ فن ویل براند در بیماران ایرانی را از دیگر موضوعات سمینار بین المللی هموفیلی ایران نام برد.


 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha