مخترع جوان مازندرانی برای نخستین بار با ساخت دستگاه نگهدارنده قلب، امکان نگهداری قلب طبیعی انسان را از 72 ساعت به بیش از دو ماه افزایش داد.

در این دستگاه با طبقه‌بندی امکانات و بررسی فرایندهای موثر برای نگهداری قلب طبیعی انسان، قلب را بدون آسیب تا دو ماه نگهداری می‌کند.

ابوالفضل الیاسی ایرائی مخترع این دستگاه در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در این دستگاه با ارائه راهکارهای موثر و طبقه‌بندی شده امکانات سعی شده تا شرایط برای نگهداری موفق عضو پیوندی فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه پیش از این امکان نگهداری از قلب انسان با امکانات پیشرفته فقط 72 ساعت بوده است، خاطرنشان کرد: تاکنون در دنیا دستگاهی برای نگهداری طولانی قلب طبیعی انسان طراحی و ساخته نشده بود.

الیاسی با تأکید بر این نکته که این اختراع تاییدیه علمی خود را هم اخذ کرده است، ابراز امیدواری کرد: به ‌زودی با ارائه این دستگاه به بخش بهداشت و درمان کشور شاهد تحولات عظیم در بخش پزشکی ایران باشیم.

وی با اعلام اینکه تاکنون از چند کشور خارجی خواهان خرید و عرضه مشخصات این دستگاه شده بودند، گفت: به ‌خاطر کشورم و خدمت به هموطنانم پیشنهادات کشورهای خارجی را رد کردم.

الیاسی هزینه تمام شده برای طراحی و ساخت این دستگاه را حدود یک میلیون تومان اعلام کرد.

مخترع دستگاه نگهدارنده قلب انسان بیان داشت: امروزه رشد سریع جوامع انسانی و پیشرفت‌های سریع آن در زندگی ماشینی که همواره فشارهای روحی و روانی را افزایش می‌دهد پیامدها و بیماری‌های زیادی را برای افراد جامعه ایجاد می‌کند.

وی اضافه کرد: یکی از این بیماری‌ها بیماری‌های قلبی و عروقی است البته پیشرفت‌های علمی توانسته بیماری‌های عروقی را با استفاده از جراحی‌های باز درمان کند.

الیاسی اظهار داشت: نارسایی‌های قلبی که میزان آن نیز زیاد است نیازمند پیوند قلبهای طبیعی است که متاسفانه به علت کمبود قلب طبیعی ماندگاری آن هم‌اکنون فقط 72 ساعت بوده که افزایش ماندگاری این زمان اندیشمندان این عرصه برای افزایش زمان نگهداری قلب انسان‌ها را به تکاپو انداخته است.

وی اظهار داشت: این اختراع به شماره 45684 در اداره کل ثبت شرکت‌ها و مالکیت‌های صنعتی کشور ثبت شد.

ابوالفضل الیاسی دانشجوی رشته صنایع غذایی دانشگاه آزاد اسلامی واحد آیت‌الله آملی است که چندی قبل در فستیوال جهانی اختراعات در ژنو با این اثر شرکت کرده بود و توانست مقام سومی این فستیوال را در میان 50 کشور کسب کند.

الیاسی در سال گذشته هم رتبه دوم اختراعات سال نوآوری و شکوفایی کشور را به خود اختصاص داده بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha