چهارشنبه ۱۹ فروردین ۱۳۸۸ - ۰۹:۲۴
کد خبر: 15635

یک آسیب‌شناس اجتماعی گفت: بر اساس آمار نیروی انتظامی 80 درصد مصرف‌کنندگان شیشه ایران در تهران سکونت دارند.

دکتر ابهری در گفتگو با مهر با بیان این مطلب و با اشاره به رشد 440 درصدی کشف شیشه در تهران گفت: « با توجه به این کشفیات سال گذشته سال موفقیت آمیزی برای مبارزه با مواد روان گردان صنعتی بود.»

اغلب کارشناسان امور اجتماعی همچون دکتر ابهری معتقدند که رشد 440 درصدی کشف شیشه نشان از گسترش فعالیت تولیدی این ماده مرگ آور در داخل کشور دارد. بطوریکه سودجویان با ابتدایی ترین وسایل و خطرناک ترین مواد که پایانی جز جنون ، خودکشی و ارتکاب جنایات مختلف ندارد، اقدام به تولید مواد مخدر شیشه کرده و با تبلیغات گسترده سعی می کنند این ماده خانمان سوز را بی خطر نشان دهند.

این آسیب شناس اجتماعی در ادامه تاکید کرد: « تعدادی از معتادان به مواد مخدر با گمان واهی ترک اعتیاد به سوی ماده شیشه رفته و تعدادی دیگر نیز با فریبهایی نظیر بدنسازی و چاق یا لاغر کردن بدن به دام آن افتاده اند.»

تحقیقات نشان داده مواد مخدری مانند شیشه باعث تضعیف بافت عضلانی، اختلال درسیستم عصبی و مغزی واز بین رفتن قدرت تمیز و تشخیص افراد می شود و عواقب ناگواری برای فد مصرف کننده به بار می آورد.

ابهری در ادامه افزود: « رشد کشفیات این ماده نشان می دهد که نهادهای متولی در امر مبارزه با مواد مخدرعزم خود را در ریشه کنی مواد مخدر شیشه جزم کرده اند.»

بر اساس آمارهای رسمی 95 درصد مصرف کنندگان مواد مخدر شیشه را مردان و 5 درصد را زنان و دختران تشکیل می دهند.

این متخصص علوم رفتاری در پایان با اشاره به مضرات مصرف مواد مخدر شیشه گفت: « توهم، جنون ، خودکشی ، سقوط از بلندی ، عدم شناسایی افراد از یکدیگر و تطبیق غلط فاصله از جمله خطرات مصرف کراک و شیشه است که امیدواریم سال جدید سال پاکسازی جامعه از اینگونه مواد باشد. »

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha