رئیس سازمان بیمه سلامت، گفت: ادامه روند رایگان بیمه سلامت فقط به مصوبه دولت بستگی دارد و این موضوع در حد اعلام یک مسئول تغییر حالت پیدا نمی‌کند.

ادامه روند رایگان بیمه سلامت فقط به مصوبه دولت بستگی دارد

سلامت نیوز: رئیس سازمان بیمه سلامت، گفت: ادامه روند رایگان بیمه سلامت فقط به مصوبه دولت بستگی دارد و این موضوع در حد اعلام یک مسئول تغییر حالت پیدا نمی‌کند. 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  تسنیم، محمدجواد کبیر در پاسخ به سوالی مبنی بر اظهارت اخیر وی درباره ادامه روند رایگان بیمه سلامت همگانی برای جمعیت 9 میلیونی بیمه‌شده، اظهار کرد: بنده چنین چیزی نگفتم و این مطلب را تکذیب می‌کنم, این اقدام در حد اعلام یک مسئول نیست که بگوید این روند به صورت رایگان ادامه پیدا کند یا خیر.

وی ادامه داد: مطلب مذکور دقیقاً به مصوبه هیئت دولت مربوط می‌شود، هر زمانی که دولت اعلام کرد که این کار اصلاح شود ما اصلاح می‌کنیم و اگر تصمیم بر ادامه این روند باشد مکلف به تمکین هستیم.

رئیس سازمان بیمه سلامت همچنین گفت‌: از حدود 11 میلیون و 200 هزار نفر که تا به حال برای بهره‌مندی از بیمه سلامت همگانی ثبت‌نام کرده‌اند، حدود 9 میلیون نفر دفترچه بیمه دریافت کرده‌اند و از این تعداد 91 درصد افرادی هستند که درآمد ماهانه آنها زیر یک میلیون تومان است و نشان می‌دهد که سازمان بیمه سلامت با بررسی میدانی که انجام داده گروه هدف را به خوبی شناسایی کرده‌ اما نکته حائز اهمیت تکلیف دولت است که مکلفیم بیمه افراد مستضعف و آسیب‌پذیر را به صورت رایگان ادامه دهیم.

وی افزود: ما به دنبال تکمیل بانک اطلاعاتی بیمه‌شدگان هستیم که چنانچه در آینده برنامه‌ای تنظیم شد که افراد بر اساس بضاعت خود در خرید بیمه مشارکت کنند، بتوانیم آزمون سنجش توان افراد را انجام دهیم اما این موضوع فقط درباره بیمه‌شدگان سازمان بیمه سلامت نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha