چهارشنبه ۱۹ فروردین ۱۳۸۸ - ۰۹:۲۵
کد خبر: 15637

وزیر بهداشت گفت: حدود 11 هزار تخت جدید بیمارستانی به حوزه خدمات بهداشتی و درمانی کشور اضافه شده است.

دکتر کامران باقری لنکرانی در مراسم روز جهانی بهداشت که صبح امروز در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد گفت: یکی از حوزه های سلامت بحث توجه به مقاوم سازی و نوسازی اماکن بهداشتی و درمانی بوده است.

وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: در جریان سفرهای اول هیئت دولت 19 هزار تخت جدید بیمارستانی در دستور کار قرار گرفته است که انشا الله به صورت کامل ارائه می شود.

لنکرانی تصریح کرد: در دولت نهم پایگاههای اورژانس پیش بیمارستانی در کشور به بیش از هزار و 600 پایگاه رسید و هزار و 800 دستگاه آمبولانس نیز به ناوگان انتقال بیمار کشور اضافه شده است که تا پایان امسال به نیز 700 دستگاه به این ناوگان اضافه می شود.

به گفته وی در این مدت در بخش نرم افزاری نیز اقدامات موثری در جهت گسترش اتاقهای بحران ، هدایت  اورژانس و همکاری بین بخشی و سازمانهای امداد و نجات از جمله هلال احمر صورت گرفته است.

لنکرانی در جمع خبرنگاران با اشاره به پوستر همایش که میوه سیب در آن نمایان شده است گفت: سیب به عنوان نماد سلامتی در دنیا مورد توجه است و درکشور ما نیز در فرهنگ بومی و دینی این ویژگی را داراست.

وزیر بهداشت در پاسخ به این سئوال که مصرف سیب در ایران بسیار اندک است، تصریح کرد: در مجموع مصرف میوه در ایران نسبت به کل دنیا متوسط است و البته توزیع آن نیز یکسان است.

وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی  درباره برنامه های وزارت بهداشت درباره اصلاح الگوی مصرف افزود: فعالیتهای وزارت بهداشت از حوزه های مختلف تشکیل شده که یکی از آنها کارهای ستادی است که باید تلاش شود مصارف زائد را به حداقل برسانیم.

لنکرانی عنوان کرد: برای مثال سال گذشته بین 20 تا 30 درصد کاهش مصرف برق در ستاد مرکزی وزارت بهداشت داشته ایم.

به گفته وی در بخش مصارف عمومی نیز وزارت بهداشت  در بحث مصرف صحیح دارو برنامه هایی تدوین کرده است با این همه تاثیر فرهنگ عمومی در این مورد بیشتر از برنامه های ما است.

وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی  درباره وضعیت شاخص سلامت ایران در جهان افزود: آماری که در حال حاضر وجود دارد نتیجه تحقیقاتی سالهای گذشته است. ایران در حال حاضر در خصوص پوشش واکسیناسیون رتبه بالایی را دارد و در خصوص دسترسی به امکانات نیز وضعیت مناسبی تری پیدا کرده است.

لنکرانی با اشاره به اینکه پوشش خدمات بهداشتی شهری و روستایی در ایران بیش از 90 درصد است تصریح کرد: شاخصهایی که با آن مشکل داریم مانند تامین عادلانه سلامت مربوط به بخشهایی است که از جهت تامین منابع مالی دچار مشکل است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha