فلاح زاده در گفتگو با مهر در یزد اظهار داشت: بر اساس آمارها 14.5 درصد افراد بالای 30 سال در یزد دیابت دارند که این آمار برای استان یزد بسیار نگران کننده و نیازمند فرهنگ سازی جدی در حوزه سلامت است.

وی آمار بیماریهای قلبی و عروقی استان یزد را نیز در مقایسه با جمعیت آن بالا دانست و افزود: کاهش آمار افراد مبتلا به این بیماری و فرهنگ سازی برای پیشگیری از ابتلا به این بیماریها در حال حاضر یکی از اولویتهای طرح جامع سلامت استان یزد است.

فلاح زاده خاطرنشان کرد: پس از بیماریهای قلبی و عروقی، گسترش اعتیاد و حوادث رانندگی از بزرگترین مشکلات حوزه سلامت استان یزد به شمار می روند.

استاندار یزد تاکید کرد: برای حل این معضلات بهداشتی در استان یزد باید چاره اندیشی اساسی کرد و در این زمینه طرح جامع سلامت می تواند بسیار تاثیر گذار و مهم باشد.

وی همچنین با اشاره به نامگذاری امسال به نام سال اصلاح الگوی مصرف از سوی رهبر معظم انقلاب بیان داشت: این مهم فقط مربوط به امسال نیست بلکه اصلاح مصرف باید همواره مورد توجه مردم و مسئولان قرار گیرد زیرا از این رهگذر بسیاری از مسائل و مشکلات بهداشتی نیز رفع می شود.

فلاح زاده با اشاره به اینکه در کل کشور به ویژه در استان یزد مصارف انرژی و مواد غذایی بسیار بالاست، یادآور شد: باید با برنامه ریزی مناسب، فرمول مصرف در این زمینه ها اصلاح شود.

وی با تاکید بر نقش مسئولان فرهنگی، مسئولان شورای سلامت،‌ علما و اندیشمندان در اجرای طرح جامع سلامت استان یزد ادامه داد: اجرای کامل این طرح بسیاری از مشکلات استان را در زمینه های بهداشتی و مصرفی برطرف خواهد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha