سه‌شنبه ۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۳
کد خبر: 156406

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه 3 تا 5 برابر مراتع کشور دام وجود دارد، گفت: زمان چرای نامناسب دام، اجرای سیستم دامپروری سنتی در کشور سبب افزایش آسیب به منابع طبیعی شده است.

سلامت نیوز: رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه 3 تا 5 برابر مراتع کشور دام وجود دارد، گفت: زمان چرای نامناسب دام، اجرای سیستم دامپروری سنتی در کشور سبب افزایش آسیب به منابع طبیعی شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا ،معصومه ابتکار صبح امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در چهارمحال وبختیاری اظهارداشت: جامعه جهانی نگاه ویژه‌ای بر روی این ذخیره گاه مهم طبیعی دارد که این ذخیرگاه سبب توسعه اقتصادی در استان می‌شود.وی با اشاره به اینکه حفاظت از محیط زیست نیازمند نظارت دقیق و نگاه علمی است، افزود: حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست نیازمند فرهنگ سازی از سوی دولتمردان است.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه دولت تدبیر و امید و استانداران در حفاظت از منابع طبیعی کشور برنامه‌های خوبی را اجرا کرده‌اند، بیان کرد: رئیس جمهور در زمینه حفاظت از منابع طبیعی کشور پیشگام بوده است.


ابتکار خاطرنشان کرد: منابع طبیعی و محیط زیست کشور یکی از چالش‌های جامعه است که نیازمند رعایت اصول و قانوانین از سوی کشاورزان است.
وی با اشاره به اینکه 3 تا 5 برابر مراتع کشور دام وجود دارد، گفت: زمان چرای نامناسب دام، اجرای سیستم دامپروری سنتی در کشور سبب افزایش آسیب به منابع طبیعی شده است.


معاون رئیس جمهور با اشاره به آلودگی‌های هوا در استان، تصریح کرد: برداشت غیرمجاز از منابع آبی و فرسایش خاک سبب افزایش کانون‌های گرد و غبار در استان شده است.
ابتکار ادامه داد: برای برطرف کردن مشکلات گرد و غبار، مشکلات زیست محیطی و منابع آبی باید به مردم به ویژه کشاورزان و دامداران آموزش داده شود.
وی بهره‌برداری نادرست از منابع آبی را یکی از مشکلات زیست محیطی عنوان کرد و افزود: مدیریت صحیح منابع آبی، آموزش به کشاورزان از منابع طبیعی و فعالیت صحیح از صنایع متناسب با ظرفیت منابع آبی از راه‌کارهایی است که سبب جلوگیری از آسیب زدن به محیط زیست می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha