سه‌شنبه ۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۱
کد خبر: 156414

با پیش‌بینی ازدواج سالی 100 هزار جوان از طریق این سایت و با عنایت به 11 میلیون جوان دم بخت با یك دو-دوتا چهارتای ساده می‌توان دریافت اگر بخواهیم برای ازدواج جوانان به این سایت دل ببندیم 110 سال طول می‌كشد تا همه 11میلیون جوان سر و سامان بگیرند. این در حالی است كه سنگ‌های متعددی مسیر ازدواج جوانان را ناهموار می‌كند.

110 سال زمان برای ازدواج 11 میلیون جوان ایرانی!

سلامت نیوز: با پیش‌بینی ازدواج سالی 100 هزار جوان از طریق این سایت و با عنایت به 11 میلیون جوان دم بخت با یك دو-دوتا چهارتای ساده می‌توان دریافت اگر بخواهیم برای ازدواج جوانان به این سایت دل ببندیم 110 سال طول می‌كشد تا همه 11میلیون جوان سر و سامان بگیرند. این در حالی است كه سنگ‌های متعددی مسیر ازدواج جوانان را ناهموار می‌كند. 

به گزارش سلامت نیوز، روزنامه آرمان نوشت: روز گذشته دبیر شورای فرهنگی عمومی كشور اعلام كرد: «سایت‌های همسریابی سامان پیدا می‌كند.» سایت‌های همسریابی مسیر پرمخاطره‌ای را طی كرده‌اند. زمانی این سایت‌ها به صورت غیررسمی و غیرقانونی فعالیت داشتند و نه تنها به عنوان منبع كسب درآمد برای عده‌ای تبدیل شده بودند بلكه به آسیب‌های اجتماعی نیز دامن می‌زدند. بنابراین هم‌زمان با برخورد پلیس فتا با این سایت‌ها و فیلتر كردن آنها چندی پیش سازمان ورزش و جوانان رسما اعلام كرد مدیریت این سایت‌ها را بر عهده گرفته است. هرچند معاون وقت ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان از مخالفان سرسخت سایت‌های همسریابی بود و درباره فعالیت غیرقانونی بیش از 300 سایت غیرقانونی همسریابی هشدار می‌داد اما این وزارتخانه هم در برابر پدیده همسریابی مجازی تسلیم شده و دی ماه سال گذشته اعلام كرد می‌خواهد بخت بیش از 11 میلیون جوان دم‌بخت را با كلید سایت همسریابی باز كند و با این سایت سالانه 100 هزار جوان را به خانه بخت بفرستد.


 كاهش دائمی نرخ ازدواج
جمعیت جوان در مسیر زندگی با موانع متعددی مواجهند و همین موانع موجب شده است همچنان ازدواج در سراشیبی سقوط حركت كند. گواهی این ادعا آماری است كه مدیركل دفتر آمار و اطلاعات جمعیتی و مهاجرت سازمان ثبت احوال می‌دهد. بر این اساس در 6ماهه دوم سال گذشته در مجموع 538 هزار و 776 مورد ازدواج در كشور به ثبت رسیده كه نسبت به مدت مشابه سال قبل 2/7 درصد كاهش یافته است.


 برگزاری نشست با برخی از سایت‌های همسریابی قابل قبول
سایت‌های همسریابی چند سالی می‌شود كه خود را در میان راهكارهای یافتن نیمه گمشده جا داده‌اند. با وجود این اغلب جوانانی كه از این طریق برای یافتن همسر اقدام كرده‌اند، چندان توفیقی نداشته‌اند. محمود گلزاری، معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان پیش‌تر تاكید كرده بود تمام سایت‌های اینترنتی و موسساتی كه به امر همسریابی برای جوانان در كشور می‌پردازند، غیرقانونی هستند و مسئولان با آنها برخورد می‌كنند. وی با اشاره به برگزاری نشستی با برخی از سایت‌های همسریابی قابل قبول گفته بود: هیچ كدام از دعوت‌شدگان نتوانستند ما را در زمینه چگونگی همسریابی از طریق دنیای مجازی و برخورداری از زندگی مشترك مطلوب قانع كنند. با وجود این انگار سازمان تبلیغات اسلامی توانست سرانجام او را قانع كند و خرداد ماه امسال این معاونت خود برای كمك به جوانان در راستای پیدا كردن همسر مناسب اقدام به راه‌اندازی سایت کرد.


 110 سال زمان برای ازدواج 11 میلیون جوان
به گفته محمدتقی حسن‌زاده، سرپرست مركز مطالعات و پژوهش‌های راهبردی وزارت جوانان براساس آخرین سرشماری، جمعیت جوان كشور كه بین سنین 15 تا 29 سال تعریف شده‌، 23میلیون و694 هزار و 194 نفر است. بنا به تاكید گلزاری از این تعداد 11 میلیون جوان مجرد در سن ازدواج بالای ۲۰ سال در كشور داریم كه به دلایل متعدد از جمله بی‌انگیزگی به ازدواج و مشكلات اقتصادی رغبتی به ازدواج ندارند. خرداد ماه امسال معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان درباره این سایت همسرگزینی گفته بود: این سایت توسط موسسه تبیان ایجاد می‌شود و دختران و پسران در این سایت ثبت‌نام نمی‌كنند بلكه واسطه‌هایی كه دو نفر را برای هم در نظر دارند، در این سایت ثبت‌نام می‌كنند و مشاوره می‌گیرند كه این افراد را به هم برسانند. با وجود این با پیش‌بینی ازدواج سالی 100 هزار جوان از طریق این سایت و با عنایت به 11 میلیون جوان دم بخت با یك دو-دوتا چهارتای ساده می‌توان دریافت اگر بخواهیم برای ازدواج جوانان به این سایت دل ببندیم 110 سال طول می‌كشد تا همه 11میلیون جوان سر و سامان بگیرند. این در حالی است كه سنگ‌های متعددی مسیر ازدواج جوانان را ناهموار می‌كند.


 سایت‌های همسریابی سامان می‌یابند
روز گذشته بعد از گذشت سه ماه از افتتاح سایت رسمی همسریابی دولت، دبیر شورای فرهنگی عمومی كشور اعلام كرد: سایت‌های همسریابی سامان پیدا می‌كند. حسین شاهمرادی، در حالی این مطلب را بیان كرد كه 25 خرداد ماه امسال سایت این موسسه به عنوان سایت ملی همسان‌گزاینی و جانشین تمام سایت‌های دیگر با حضور مسئولان وزارت ورزش و جوانان آغاز به كار كرد. وی گفت: سایت‌های همسریابی برخی با مجوز و برخی بدون مجوز مشغول فعالیت هستند و تنها برخی از سایت‌های همسان‌گزینی فعالیت مناسبی دارند. به گزارش ایرنا، شاهمرادی افزود: از دید شورای فرهنگ عمومی كشور سایت همسان‌گزینی كه متعلق به موسسه تبیان است مورد تایید است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha