سه‌شنبه ۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۳
کد خبر: 156425

پزشکان در بررسی‌های خود به وجود ارتباط قوی بین مقاومت انسولینی و ابتلا به مشکلات حافظه و افزایش خطر ابتلا به آلزایمر پی بردند.

سلامت نیوز:پزشکان در بررسی‌های خود به وجود ارتباط قوی بین مقاومت انسولینی و ابتلا به مشکلات حافظه و افزایش خطر ابتلا به آلزایمر پی بردند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل ازایسنا، مقاومت انسولینی مشکلی شایع در افراد چاق و مبتلایان به دیابت نوع 2 است.
«آئورئیل ویلته» از دپارتمان علوم غذایی و تغذیه انسانی دانشگاه «آیووا»ی آمریکا گفت: زمانی که بدن سوخت کافی نداشته باشد توانایی‌اش در به یاد آوردن مسائل یا انجام امور مختلف دچار مشکل می‌شود. این موضوع در مورد بیماری آلزایمر نیز صادق است زیرا در طول مدت این بیماری کاهش پیشرونده‌ای در میزان قند خون مصرفی در برخی مناطق مغز مشاهده می‌شود.


پزشکان به بررسی اسکن مغزی 150 فرد میانسال با میانگین سنی 60 سال را که در معرض ابتلا به بیماری آلزایمر بودند اما علائمی از تحلیل قدرت حافظه در آنها مشاهده نمی‌شد، پرداختند. در این مطالعه تست‌های شناختی به آنان داده و سطح انسولین و گلوکز خون آنان اندازه‌گیری شد.
در بیشتر موارد افرادی که اسکن مغزی‌شان متابولیسم گلوکز پایین‌تری را نشان داده بود در انجام تست‌های شناختی عملکرد ضعیف‌تری داشتند. همچنین بخش‌هایی از مغز که میزان گلوکز کمتری را نشان داده بود نواحی از مغز بودند که در بیماران آلزایمری تحلیل رفته بودند.
به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، ویلته همچنین افزود: افراد باید آگاه باشند که مقاومت انسولینی با مشکلات مرتبط با متابولیسم بر چگونگی فکر کردن تاثیر دارد و لازم است درمان شود. همچنین نه تنها مبتلایان به دیابت نوع 2 بلکه افرادی که به مقاومت انسولینی ضعیف هم دچار هستند ممکن است در معرض ابتلا به آلزایمر باشند.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha