یك متخصص فیزیوتراپی گفت: زندگی ماشینی، كم تحركی و انجام ندادن حركات ورزشی مناسب، موجب ضعف عضلات و سائیدگی كشكك زانو در جوانان می‌شود.

دكتر نصرالله ابراهیمی در گفت وگو با  ایسنا  اظهار داشت: كم تحركی ناشی از سبك زندگی و رعایت نكردن نكات ایمنی فیزیكی در حركات روزانه در جوانان موجب ضعف عضلانی و وارد آمدن فشار بر روی غضروف زیر استخوان كشكك زانو شده كه اصطلاحا به آن نرمی غضروف می‌گویند.

وی افزود: در طرفین كشكك زانو دو گروه عضله وجود دارد كه وظیفه آنها حفظ تعادل این قسمت از زانوست و در صورتی كه به هر دلیلی یكی از این عضلات كشیده و یا فشرده شوند و تعادل آنها از بین رود، سبب درد زانو می‌شود.

ابراهیمی خاطرنشان كرد: با انجام حركات منظم ورزشی زیر نظر پزشك و انجام جلسات فیزیوتراپی می‌توان به بهبود وضعیت عضلات زانو كمك كرد و ضعف ایجاد شده را جبران نمود.

وی گفت: افرادی كه دچار درد زانو هستند توجه داشته باشند كه زانو را بیش از 30 درجه خم نكنند و تا حد امكان جهت نشستن از صندلی و در دستشویی از توالت فرنگی استفاده كنند.

این متخصص فیزیوتراپی توصیه كرد: این افراد قبل از خواب، حركات ورزشی سبكی زیر نظر پزشك انجام داده و بالش كوچكی بین و یا زیر دو زانوی خود قرار دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha