وزیر بهداشت از ساخت بیمارستان ۶ هزار تختخوابی خارجی‌ها در ایران خبر داد و گفت: در این زمینه ژاپن، فرانسه، چین و کره جنوبی برای ساخت بیمارستانهای هزار تا ۶ هزار تختخوابی اعلام آمادگی کردند.

سلامت نیوز:وزیر بهداشت از ساخت بیمارستان ۶ هزار تختخوابی خارجی‌ها در ایران خبر داد و گفت: در این زمینه ژاپن، فرانسه، چین و کره جنوبی برای ساخت بیمارستانهای هزار تا ۶ هزار تختخوابی اعلام آمادگی کردند. 

به‌ گزارش  سلامت نیوز به نقل از تسنیم، سید حسن هاشمی ، درباره تاثیر توافق 1+5 با ایران به خصوص در عرصه حوزه سلامت از استقبال کشورهای اروپایی و آسیایی برای احداث بیمارستان در ایران خبر داد و گفت: هم اکنون برخی کشورهای اروپایی از جمله فرانسه و آسیایی از جمله ژاپن و کره جنوبی برای ساخت بیمارستان‌های هزار تختخوابی اعلام آمادگی کردند کما اینکه امروزه در دنیا بیمارستان‌ها بر مبنای حدود هزار تا دو هزار تختخوابی است.

وزیر بهداشت با اشاره به نمونه‌هایی از این بیمارستان‌ها به خصوص در کشور ترکیه با 5 هزار تختخواب عنوان کرد: کشور چین نیز اعلام آمادگی برای ساخت یک بیمارستان 6 هزار تختخوابی در ایران کرده است.

هاشمی ادامه داد: البته ما در این زمینه مشکلاتی از جمله تعرفه‌ها را داریم و دولت باید همانطور که برای حوزه‌هایی مانند برق و دام سوبسید می‌دهد حوزه سلامت را نیز واجب‌تر در نظر بگیرد زیرا انسان سالم محور توسعه است بنابراین در این زمینه باید در بودجه سال 95 و برنامه ششم سوبسیدهای لازم تامین شود زیرا ما هم‌اکنون عقب‌ماندگی‌های زیادی داریم و سال‌هاست که فقط 3 درصد اعتبارات برای ساخت بیمارستان‌ها اختصاص می‌یابد و این باعث شده تا از نظر زیرساخت‌های بیمارستانی عقب بمانیم.

وی با اشاره به اینکه نیمی از بیمارستان‌های ما بیش از 50 سال عمر دارند و در برابر زلزله و حوادث دیگر آسیب‌پذیر هستند خاطر نشان کرد: از طرفی نیز دچار کمبود 70 تا 80 هزار تخت بیمارستانی هستیم و با بودجه کنونی 35 تا 40 سال طول می‌کشد بتوانیم نیازهای تخت‌های بیمارستانی را برطرف کنیم زیرا فقط سالانه 2 هزار تخت می‌توانیم بسازیم بنابراین دولت و مجلس باید فرصت‌های سرمایه‌گذاری را فراهم کنند که سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی با سودآوری که به دست می‌آورند مشتاق برای سرمایه‌گذاری در حوزه سلامت ایران شوند.گفت‌وگوی تفصیلی وزیر بهداشت به زودی کنتشر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha