دبیر اجرایی جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات از مصور شدن اغلب سیگارهای مصرفی در كشور به ناهنجاری‌های ناشی از سیگار خبر داد و گفت: از زمان درج این تصاویر روی پاكت‌های سیگار، سیگاری‌ها تمایل كمتری برای خرید دارند.

دكتر معدنی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به همكاری‌های شركت دخانیات با وزارت بهداشت و جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات، گفت: اكثر سیگار‌های مصرفی در كشور به ناهنجاری‌های ناشی از سیگار مصور شده‌اند. بنا بر بررسی‌های آماری صورت گرفته، عمده فروشان سیگار، مدعی هستند كه تصاویر بهداشتی در اغلب سیگارها، چه تولید داخل و چه وارداتی و تولید مشترك، درج شده است.

كاهش 10 تا 12 درصدی مصرف سیگار به دنبال درج ناهنجاری ناشی از مصرف سیگار

دبیر اجرایی جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات، درج تصاویر بهداشتی بر روی پاكت‌های سیگار را یكی از راه‌های كاهش مصرف سیگار دانست و گفت: تجربه كشورهایی كه در این زمینه وارد شده‌اند نشان می‌دهد كه مصور شدن پاكت‌های سیگار به ناهنجاری‌ها، كاهش 10 تا 12 درصدی مصرف سیگار را به دنبال دارد.

مصور شدن سیگارها به تصاویر بهداشتی، زمینه‌ای برای عدم مصرف در افراد متمایل به مصرف سیگار

وی گفت: درج این تصاویر تنها به منظور كاهش مصرف در افراد سیگاری نیست، بلكه بیشتر به منظور عدم مصرف در افرادی است كه تمایل به مصرف سیگار دارند.

دكتر معدنی با استناد به بررسی‌های آماری انجام شده، تاكید كرد: بیشتر فروشندگان سیگار اذعان دارند كه از زمان درج تصاویر بهداشتی روی پاكت‌های سیگا‌ر، سیگاری‌ها تمایل كمتری برای خرید سیگار دارند. بنابراین مشخص است كه این تصاویر برای كاهش مصرف سیگار بسیار تاثیرگذار بوده است.

تغییر هر شش ماه یك بار تصاویر بهداشتی پاكت‌های سیگار

دبیر اجرایی جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات، گفت: بر اساس تصمیم گیری‌های انجام شده، تصاویر بهداشتی مدرج در پاكت‌های سیگار باید هر شش ماه یكبار تغییر كنند. این تصاویر بومی بوده و از پیش مصوب شده است.

گفتنی است؛ اولین مرحله درج ناهنجاری‌های سیگار روی پاكت‌های سیگار از اواسط بهمن ماه سال گذشته اجرایی شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha