رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور ضمن ارائه توضیحاتی درخصوص برنامه تریاژ که بنا بود بعد از ابلاغ دستور‌العمل آن در اورژانس‌ بیمارستان‌های سراسر کشور اجرایی شود، از ابلاغ اصلاحیه و بلافاصله اجرای آن در یک ماه آینده خبر داد.

سلامت نیوز:رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور ضمن ارائه توضیحاتی درخصوص برنامه تریاژ که بنا بود بعد از ابلاغ دستور‌العمل آن در اورژانس‌ بیمارستان‌های سراسر کشور اجرایی شود، از ابلاغ اصلاحیه و بلافاصله اجرای آن در یک ماه آینده خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،دکتر امین صابری‌نیادرباره روند اجرای برنامه تریاژ یا اولویت‌بندی بیماران در اورژانس‌های بیمارستانی با بیان اینکه برنامه تریاژ در بیمارستان‌ها براساس ESI است که بیماران را به سه سطح تقسیم می‌کند، گفت: این سه سطح عبارت از سه سطح بیماران قرمز، زرد و سبز است که بیماران بر اساس آن اولویت‌بندی می‌شوند.


ابلاغ اصلاحیه کامل برنامه تریاژ طی یک ماه آیندهوی به ابلاغ برنامه تریاژ که باید براساس سیستم اولویت‌بندی بیماران در اورژانس‌های بیمارستانی اجرا شود، اشاره و اظهار کرد: بعد از ابلاغ این برنامه کمیته‌ای با عنوان "کمیته تریاژ" طی یکسال این طرح را ارزیابی کرده و اصلاحاتی نیز در آن انجام شده است.بنابراین اصلاحیه تریاژ با اصلاحات کامل آن در یک ماه آینده ابلاغ می‌شود تا بتوان آن را به خوبی در تمام کشور اجرا کرد.
اولویت‌بندی سریع بیماران در اورژانس با اجرای برنامه تریاژصابری‌نیا با بیان اینکه بلافاصله پس از ابلاغ اصلاحیه طرح تریاژ اجرایی می‌شود، به تشریح جزییات این طرح پرداخت و افزود: طبق این برنامه بیماران سطح یک بیمارانی هستند که با تهدید حیات مواجه بوده و باید سریع درمان شوند. بیماران سطح دو نیز کسانی هستند که در فاصله 10 تا 15 دقیقه باید به آنها خدمت‌رسانی شود.


وی بیماران سطح سه نیازمند بیش از دو خدمت در بیمارستان عنوان کرد و گفت: بیماران سطح چهار به کمتر از دو خدمت نیاز دارند و بیماران سطح پنج نیز بیماران درمانگاهی محسوب می‌شوند. بنابراین در برنامه تریاژ بیماران براساس سطح خود تریاژ می‌شوند و فرم تریاژ نیز به طور کامل در بیمارستان‌ها به صورت یک پوستر ثبت شده‌اند.


رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور با اشاره به مزایای اجرای این طرح در اورژانس‌ بیمارستان‌ها، گفت: با اجرای برنامه تریاژ می‌توانیم بیماران بدحال را سریع‌تر تشخیص دهیم و نهایتا از آسیب به این بیماران جلوگیری کنیم.
وی با بیان اینکه همه بیمارانی که به اورژانس مراجعه می‌کنند وضعیت خود را اورژانسی تصور می‌کنند، افزود: با استفاده از این سیستم می‌توانیم شرایط بد را از بدتر تشخیص دهیم تا آسیبی به بیمار وارد نشود.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha