معاون بهداشت و مدیریت بیماری های مشترک سازمان دامپزشکی گفت: بیمار تب کنگو به عنوان یکی از بیماری های مشترک انسان و دام در ایران تحت کنترل قرار دارد.

سلامت نیوز: معاون بهداشت و مدیریت بیماری های مشترک سازمان دامپزشکی گفت: بیمار تب کنگو به عنوان یکی از بیماری های مشترک انسان و دام در ایران تحت کنترل قرار دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،دکتر کریم امیری در بازدید از اجرای طرح پیشگیری بیماری بروسلوز در خراسان شمالی در جمع خبرنگاران افزود: بیماری تب کنگو یا همان «سی.سی.اچ.اف» که از طریق کنه به انسان منتقل می شود، تاکنون 15 مورد انتقال آن به انسان مورد تایید قرار گرفته است.
وی اضافه کرد: این در حالی است که اگر این بیماری تحت کنترل قرار نگیرد به دلیل ماهیت مرگ آور بودنش می تواند مرگ و میر زیادی را به همراه داشته باشد.
وی تعداد فوتی های این بیماری را در ایران حدود چهار نفر اعلام کرد که یک نفر از این فوت شدگان تبعه افغانی ساکن زرند کرمان است.
معاون سازمان دامپزشکی گفت: بیشترین شیوع این بیماری در فصل گرم سال در ماه های خرداد، تیر و مردادماه ست که با کاهش دما این بیماری نیز از بین می رود.
وی بروز خشکسالی را تا حد زیادی به دلیل گرم شدن وضعیت جوی بر افزایش این بیماری در کشور تاثیرگذار دانست و بار دیگر بر کنترل آن در ایران تاکید کرد.
امیری افزود: این بیماری نیز همانند برخی بیماری های مشترک انسان و دام از جمله بروسلوز در ایران بومی شده و باید اطلاعات مردم را نسبت به این بیماریها افزایش دهیم.
طرح پیشگیری و شناسایی بیماری بروسلوز در دام سبک در خراسان شمالی به عنوان یکی از استان های پایلوت از امروز شروع شد که برای اجرای کامل این طرح در بین دو میلیون راس دام سبک حداقل 10 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha