مطالعات جدید حاکی از آن است که بیش از یک سوم از موارد مربوط به ابتلا به سرطان روده بزرگ در بیماران جوان از طریق جهش های ژنی ایجاد شده اند.

سلامت نیوز: مطالعات جدید حاکی از آن است که بیش از یک سوم از موارد مربوط به ابتلا به سرطان روده بزرگ در بیماران جوان از طریق جهش های ژنی ایجاد شده اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، محققان اعلام کردند که علت ارثی ابتلا به سرطان روده بزرگ در کل نسبتا نادر است، اما اگر قبل از سن ۵۰ سالگی تشخیص داده شوند، این علت رایج تر می شود. 


در این مطالعه بیش از ۲۰۰ بیمار ۳۵ سال به پایین که مبتلا به سرطان روده بزرگ بودند و بین سال های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۳ تحت آزمایش ژنتیک بودند، شرکت کردند.
دکتر ادوردو سانچز، یکی از محققان این مطالعه در مرکز سرطان دکتر اندرسون تگزاس می گوید: «بسیار شگفت زده شدیم وقتی مشاهده کردیم که ۳۵ درصد از این افراد بیماری ژنتیکی داشتند.»


سانچز افزود: «بر اساس یافته های ما، بیماران زیر ۳۵ سال لازم است برای ارزیابی وضعیتشان به مشاور ژنتیکی مراجعه کنند. در صورت وجود بیماری ژنتیکی در این افراد، آنها باید دیگر اعضای خانواده خود را در مورد خطر ژنتیکی این بیماری آگاه نمایند.»


محققان می گویند، سرطان روده بزرگ سومین نوع سرطان شایع در ایالات متحده است. انتظار می رود که بیش از ۹۰۰۰۰ مورد بیماری در سال جاری تشخیص داده شود. افراد بالای ۵۰ سال، ۹۰ درصد موارد ابتلا به سرطان روده بزرگ را تشکیل می دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha