وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی گفت: آمادگی در برابر حوادث و بلایا یكی از امتحاناتی است كه هر دولتی باید خودش را برای مقابله با آن آماده كند.

دكتر كامران باقری لنكرانی در همایش روز جهانی سلامت با بیان این مطلب افزود، بسیاری از كشورها با وجود ادعاهایشان در این زمینه موفق نبوده اند.

وی اضافه كرد: این درحالی است كه در طوفان گونو در سیستان و بلوچستان و در زلزله لرستان جمهوری اسلامی ایران كارنامه بسیار موفقی داشت .

وی گفت : همچنین در سیل روزهای گذشته در نقاط مختلف كشور كمترین تلفات و خسارات ایجاد شد.

باقری لنكرانی با بیان اینكه ایران جزو كشورهای پیشتاز در ارتقای عوامل اجتماعی موثر بر سلامت در دنیاست اضافه كرد: برای این منظور جلسه ای از كمیسیون های عوامل اجتماعی موثر بر سلامت در ایران تشكیل و در ملاقاتی با مقام معظم رهبری بر سلامت محور بودن این فعالیت ها تاكید شد.

وزیر بهداشت افزود: در سفر نخست هیئت دولت به استان ها افزایش بیش از 19 هزار تخت جدید بیمارستانی در دستور كار قرار گرفت كه بخشی از آن در حال تكمیل شدن است .

وی گفت : همچنین از پنج هزار مركز بهداشتی درمانی كشور دو هزار مركز نوسازی و هزار خانه بهداشت جدید به مراكز بهداشتی درمانی كشور اضافه شده است .

كامران باقری لنكرانی افزود: تعداد پایگاه های اورژانس كشور نیز از 650 واحد در شهریور84 به بیش از هزار و 600 پایگاه در ابتدای امسال رسید.

وی تصریح كرد: در اجرای طرح افزایش شمار آمبولانس های كشور بیش از دو هزار و 800 آمبولانس جدید به ناوگان اورژانس كشور افزوده شده است.

وی گفت : در شش ماهه نخست امسال نیز 700 آمبولانس جدید به این ناوگان اضافه می شود.

وزیر بهداشت با تاكید بر ضرورت مقاوم سازی و نوسازی اماكن بهداشتی درمانی كشور گفت : اتاق بحران اورژانس و هدایت اورژانس در همه دانشگاه ها ایجاد شده است.

باقری لنكرانی با اشاره به موفقیت در كاهش آسیب ها در زلزله لرستان و اطلاع رسانی مناسب در آن افزود: در امدادرسانی زلزله لرستان حركتی روبه رشد و متعالی را با تاكید برهمكاری های بین بخشی تجربه كردیم .

وی اضافه كرد: جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران محمول های را با همكاری سازمان های دولتی كشورتهیه كرده و بزودی و برای امدادرسانی به منطقه زلزله زده ایتالیا ارسال خواهد كرد.

وی افزود: ارسال این محموله حاكی از آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای كمك رسانی بین المللی است .

دكتر لنكرانی با بیان اینكه ارتقا سلامت بدون همكاریهای بین بخشی امكان پذیر نیست ، افزود: سازمان جهانی بهداشت موضوع عوامل اجتماعی موثر بر سلامت را از موضوع های مهم و درخور توجه عنوان كرده است .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha