سلامت نیوز: دبیر کل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روز جهانی مقابله با قاچاق انسان، 30 جولای 2015 برابر با 8 مرداد ماه جاری، تمامی کشور های جهان را فراخواند تا ضمن مبارزه با با پول شویی، کنوانسیون های سازمان ملل متحد علیه فساد و جرایم سازمان یافته فراملی، از جمله پروتکل نهایی قاچاق انسان را امضا و تصویب كنند.
 
به گزارش سلامت نیوز متن کامل پیام بان کی مون به شرح زیر است:
 
جنایتكاران با فروش انسان ها در سراسر جهان سود می برند. زنان و دختران آسیب دیده بخش اعظم قربانیان قاچاق انسان را تشكیل می دهند همچنین قربانیان افرادی را در بر می گیرند که به سمت بهره كشی جنسی تحقیركننده كشیده شده اند.


افراد قاچاق شده غالبا  با وعده های دروغین كار با دستمزد مناسب فریب خورده و به بردگی گرفته می شوند. مهاجرانی كه  از دریاهای مرگبار وبیابان های سوزان عبور می کنند تا از منازعات، فقر و آزار و اذیت بگریزند  نیز در معرض خطر قاچاق شدن قرار دارند. ممكن است افراد خود را در یک سرزمین خارجی تنها بیابند جایی که گذرنامه ندارند و مجبور شده اند زیربارقرض بروند و برای كار از آنان بهره كشی می شود. ممكن است کودکان و جوانان خود را در موقعیتی یابند كه زندگیشان بر باد رفته، از تحصیل آنان جلوگیری شده  و رویاهایشان نقش برآب شده است. این تجاوزبه اساسی ترین حقوق بشر و آزادی های اساسی آنان است.


شبکه های جنایی قاچاق در کشورهایی توسعه پیدا می كنند که حكومت قانون ضعیف و همکاری های بین المللی دشوار است. از تمامی كشورها می خواهم با پول شویی مبارزه كنند و کنوانسیون های سازمان ملل متحد علیه فساد و جرایم سازمان یافته فراملی، از جمله پروتکل نهایی قاچاق انسان را امضا و تصویب كنند.


همچنین باید کمک های هدفمند از جمله حفاظت و دسترسی به عدالت و درمان را برای نیازمندان فراهم سازیم. جای دارد تلاش اهدا کنندگانی را ارج نهیم که یاری رساندن به هزاران نفر را از طریق صندوق داوطلبانه سازمان ملل متحد برای قربانیان قاچاق انسان میسرساخته اند. در همین زمان بر كمك های  گسترده تر در راستای یاری رساندن به میلیون ها قربانی دیگر این جنایت تاكید دارم. جنایتی كه با زندگی قربانیان راه خود را می گشاید.


تمام کشورها باید گردهم آیند تا در حالیکه جنایتکاران را تحت تعقیب و پیگرد قرار می دهند با حمایت و حفاظت از قربانیان بر این تهدید فراملی غلبه کنند. در روز جهانی مبارزه با قاچاق انسان بیایید عزم خود را جزم کرده تا به صورت واحد به نام عدالت و کرامت برای همه افراد بشرعمل كنیم .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha