چهارشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۳

مردی که با معرفی خود به‌عنوان نماینده سازمان آب از سازندگان مجتمع‌های مسکونی کلاهبرداری می‌کرد، به دام افتاد.

سلامت نیوز: مردی که با معرفی خود به‌عنوان نماینده سازمان آب از سازندگان مجتمع‌های مسکونی کلاهبرداری می‌کرد، به دام افتاد.


به‌گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه شرق، فردی آخرین روز خرداد با مراجعه به ‌کلانتری سنایی به مأموران اعلام کرد شخصی در پوشش مأمور اداره آب نزد او رفته و به بهانه واریز پول تحت‌عنوان هزینه انشعاب آب شهری مربوط به مجتمع مسکونی در حال ساخت‌وساز از وی کلاهبرداری کرده است.
مال‌باخته پس از معرفی به اداره چهاردهم پلیس آگاهی در اظهاراتش به‌ کارآگاهان گفت: «در حال ساخت‌وساز مجتمع مسکونی در خیابان سیدجمال‌الدین اسدآبادی بودم که شخصی به نام «علی محمـدی» با مراجعه به من، خودش را مأمور سازمان آب معرفی کرد و با اعلام اینکه برای انجام امور اداری نیازی به مراجعه به سازمان آب نیست و فقط باید هزینه ابتدایی آب‌بها و هزینه کنتور آب کارگاهی در زمان ساخت‌وساز و... به اداره آب و فاضلاب پرداخت شود، شماره حسابی را تحت‌عنوان حساب مدیر مالی شرکت آب و فاضلاب به من داد تا نسبت به واریز این پول اقدام کنم».


مال‌باخته در ادامه گفت: «با توجه به اینکه این شخص تمام اطلاعات ملک در حال ساخت‌وساز را در اختیار داشت، من نیز به او اعتماد و در چهار مرحله مبلغ ١٥‌میلیون‌و ٣٥٠ ‌هزار تومان به شماره حساب اعلامی از سوی وی واریز کردم. پس از مراجعه به شرکت آب و فاضلاب متوجه شدم که اصلا چنین شخصی در آنجا مشغول به‌کار نیست و به این شیوه و شگرد از من کلاهبرداری شده است».


کارآگاهان با توجه به شیوه و شگرد کلاهبرداری، به بررسی تراکنش مالی حساب بانکی اعلامی به مال‌باخته پرداختند و اطلاع پیدا کردند این حساب با مدارک جعلی افتتاح شده است. مأموران در ادامه با بهره‌گیری از تصاویر مدارک شناسایی ارائه‌شده به شعبه بانک محل افتتاح حساب با همکاری حراست اداره آب و فاضلاب مطلع شدند افتتاح حساب توسط یکی از کارمندان اخراجی این سازمان به نام «یوسف.ن» (٢٦ساله) انجام شده است. به‌این‌ترتیب تصاویر متهم به‌دست آمد و توسط مال‌باخته موردشناسایی قرار گرفت.


بررسی سوابق «یوسف» حکایت از آن داشت که او دو سال پیش به علت انجام تخلفات اداری، توسط حراست اداره آب و فاضلاب، شناسایی و در نهایت اخراج شده است. کارآگاهان محل سکونت این جوان را در شهر جدید پرند شناسایی و با اخذ نیابت قضائی به این شهر مراجعه و او را دستگیر کردند.


 «یوسف» در همان اظهارات اولیه به ده‌ها فقره کلاهبرداری در پوشش کارمند شرکت آب و فاضلاب در مناطق مختلف شهر تهران به‌ویژه در مناطق غرب و شمال غرب پایتخت اعتراف و عنوان کرد با پرسه‌زنی در مناطق مختلف شهر ساختمان‌های در حال ‌ساخت را شناسایی و پس از کسب اطلاعات دقیق درخصوص هویت صاحب ملک و... به این اشخاص مراجعه و ضمن معرفی خود به‌عنوان مأمور شرکت آب و فاضلاب و با استفاده از اطلاعاتی که در زمینه تحویل انشعاب آب شهری به مشترکان داشت اعتماد آنها را جلب و در ادامه اقدام به‌ کلاهبرداری می‌کرد».


سرهنگ محمدرضا ذاکراستقامتی، معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ، با تأیید این خبر گفت: «با توجه به اعتراف صریح متهم به ده‌ها فقره کلاهبرداری تحت‌عنوان مأمور اداره آب و فاضلاب و به منظور شناسایی سایر شکات و مال‌باختگان، متهم با قرار قانونی و برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است و از مال‌باختگانی که با این شیوه و شگرد موردکلاهبرداری قرار گرفته‌اند دعوت می‌شود برای شناسایی متهم و پیگیری شکایات خود به اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند».

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha