چهارشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۶
کد خبر: 156525

خانواده دختربچه ۶ ساله که بر اثر خوردن اشتباهی متادون دچار مرگ مغزی شده بود اعضای بدنش را به بیماران نیازمند اهدا کردند.

سلامت نیوز: خانواده دختربچه ۶ ساله که بر اثر خوردن اشتباهی متادون دچار مرگ مغزی شده بود اعضای بدنش را به بیماران نیازمند اهدا کردند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از همشهری آنلاین، چند روز پیش، مرد جوانی سراسیمه پیكر نیمه‌جان دخترش را به بیمارستان رباط كریم برد و از پزشكان خواست او را نجات دهند. این مرد نمی‌دانست چه اتفاقی برای دخترش افتاده و از اینكه او ناگهان بیهوش شده بود، وحشت كرده بود. وقتی پزشكان اعلام كردند كه دختربچه 6ساله بر اثر خوردن داروی متادون دچار بیهوشی شده است، قرار شد او برای ادامه درمان به بیمارستانی در تهران منتقل شود اما مرد جوان نمی‌دانست كه تلاشش برای نجات دخترش فایده‌ای ندارد و او جانش را از دست خواهد داد.

این مرد كه حالا در غم از دست دادن دخترش عزادار است در گفت‌وگو با همشهری می‌گوید: روزی كه این حادثه رخ داد، همراه دخترم به مغازه عطاری یكی از دوستانم رفته بودم. دوستم قرار بود برای چند روزی به شهرستان برود و آن روز رفته بودم كه او را ببینم. دخترم كه از همان كودكی وابستگی شدیدی به من داشت و از من جدا نمی‌شد نیز همراهم بود.

داخل مغازه نشسته بودم و با دوستم حرف می‌زدم و متوجه نشدم كه چه اتفاقی افتاد. ظاهرا در گوشه‌ای از مغازه لیوانی بوده كه داخل آن مقدار كمی شربت متادون وجود داشته و دخترم دور از چشم من از آن خورده بود. با این حال متوجه این ماجرا نشدم و پس از حرف زدن با دوستم مغازه‌اش را ترك كردم و راهی خانه‌ام شدم. در بین راه دخترم می‌گفت كه خوابش می‌آید و من هم او را در آغوش گرفتم تا زودتر به خانه برسیم. وقتی به خانه رسیدم، برای خرید دوباره از خانه خارج شدم اما در بین راه همسرم تماس گرفت و گفت كه حال دخترمان بد شده است. سراسیمه به خانه برگشتم و او را به بیمارستان رباط كریم بردیم و آنجا بود كه فهمیدم اشتباهی شربت متادون خورده است.

زمان برای مرد جوان و همسرش به‌سختی می‌گذشت. دخترشان روی تخت بیمارستان با مرگ دست و پنجه نرم می‌كرد و این در حالی بود كه به گفته مرد جوان چندین ساعت طول كشید تا او را به بخش آی‌سی‌یو منتقل كنند.او ادامه می‌‌دهد: در همه این مدت در اورژانس بودیم و التماس می‌كردیم كه دخترم را به آی‌سی‌یو ببرند تا اینكه بالاخره او را به آی‌سی‌یو بردند.

اما ناگهان به ما اعلام كردند كه او دچار ایست قلبی شده است. آنها احتمال دادند كه او تشنج كرده و شلنگ اكسیژن را گاز گرفته و همین باعث شده كه اكسیژن به او نرسد. در نهایت نیز اعلام كردند كه او دچار مرگ مغزی شده و وقتی دخترم به بیمارستان مسیح دانشوری منتقل شد، پزشكان معاینه‌اش كردند و گفتند كه دیگر امیدی به بازگشتش نیست. دنیا روی سرمان خراب شده بود و با اینكه غم بزرگی داشتیم، اما اجازه دادیم تا اعضای بدن او به بیماران نیازمند اهدا شود. براساس این گزارش، با رضایت خانواده دختربچه، قلب و كلیه‌های او به بیماران نیازمند پیوند زده شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha