مخبر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی روز سه شنبه جزییات پیشنهادی را اعلام کرد که "در صورت تصویب نهایی، مالیات سلامت به جای حق درمان از مردم دریافت می شود".

"شاهرخ رامین"  در گفت و گو با  ایرنا، بررسی های کارشناسی در خصوص این پیشنهاد را با وزیران بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رفاه و تامین اجتماعی آغاز خواهیم کرد تا پس از موافقت آنها و تصویب نهایی، مالیات سلامت در کشور نهادینه شود.
وی افزود: در این پیشنهاد، مالیات سلامت به جای حق درمان از کارمندان دولت به نسبت حقوق دریافتی آنها اخذ خواهد شد.
مخبر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه "مردم در همه جای دنیا علاقه ای به پرداخت پول برای هزینه های درمانی خود ندارند"، گفت: 60 درصد هزینه های درمانی در ایران را مردم پرداخت می کنند و اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی درصددند پرداخت این هزینه ها توسط مردم را حذف کنند.
رامین، علت ارائه این پیشنهاد را حذف هزینه های درمان توسط مردم ذکر کرد و گفت: مکانیزم مالیات سلامت به گونه ای است که با افزایش درآمد کارکنان دولت، سرانه درمان بیشتری پرداخت می شود.
وی مثالی زد و گفت: چنانچه حقوق کارمندی پنج میلیون ریال باشد، 10 درصد از حقوق خود را به عنوان مالیات سلامت پرداخت می کند و کارمندی که حقوق دریافتی اش، 10 میلیون ریال است، مجبور می شود، 15 درصد حقوق خود را به عنوان مالیات سلامت پرداخت کند.
مخبر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: فقط در این صورت است که پول بیشتری به صندوق های بیمه واریز می شود و در این صورت مردم مجبور به پرداخت مستقیم هزینه های درمانی نخواهند بود.
رامین همچنین از برنامه های کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در سال جاری گفت و تاکید کرد: ایجاد درآمد مستقل از بودجه نفت برای حوزه سلامت مهمترین اولویت کاری این کمیسیون در سال جاری است.
وی گفت: درآمد مستقل از بودجه نفت برای حوزه سلامت در دنیا به مالیات سلامت معروف است و همه کشورها از این بودجه برخوردارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha