مدیر آموزش انجمن علمی طب سنتی گفت: آموزه‌های طب سنتی ریشه در باورهای فرهنگی مردم دارد و می­‌تواند در پیشگیری از بیماری­‌های غیرواگیر بسیار موثر باشد.

سلامت نیوز:مدیر آموزش انجمن علمی طب سنتی گفت: آموزه‌های طب سنتی ریشه در باورهای فرهنگی مردم دارد و می­‌تواند در پیشگیری از بیماری­‌های غیرواگیر بسیار موثر باشد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر مریم ایرانزاد با بیان اینکه در حال حاضر بیماری­‌های غیرواگیر یکی از علل مهم مرگ و میر در کشور محسوب می‌شوند، گفت: حدود 70 درصد مرگ ومیر به دلیل بیماری­‌های غیرواگیر است و رونمایی اخیر سند ملی پیشگیری و کنترل بیماری­‌های غیرواگیر توسط وزارت بهداشت نیز به دلیل اهمیت این موضوع بوده است.


وی با بیان اینکه آموزه های طب سنتی ایران در دسترس و قابل انجام بوده و ریشه در باورهای فرهنگی مردم ایران دارد، تاکید کرد: آموزه های طب سنتی می تواند در پیشگیری از بیماری­‌های غیرواگیر بسیار موثر باشد.
ایرانزاد تغذیه و رفتارهای تغذیه‌ای که از عوامل مهم ابتلا به بیماری‌های غیرواگیر هستند را از جمله آموزه‌هایی عنوان کرد که در کتب و منابع طب سنتی به طور فراوان بر روی آنها تاکید شده است.


وی خاطر نشان کرد: با توجه به این که رفتارهای تغذیه‌ای از تجارب دوران کودکی شکل می‌گیرد، تصمیم گرفتیم بر اساس آموزه‌های طب سنتی ایران پیام‌هایی را برای اصلاح رفتارهای تغذیه‌ای در قالب فلش کارت­‌هایی جذاب برای گروه سنی کودک طراحی کنیم. مجموعه فلش کارت­‌های «حکیم یار» برای کودکان گروه سنی 5 سال تا 11 سال قابل استفاده بود و به صورت شخصیت­‌های کارتونی و جذاب طراحی شده است.


مسئول کارگروه ادغام طب سنتی ایرانی - اسلامی گفت: مجموعه فلش کارت­‌های آموزشی «حکیم یار» از محصولات فرهنگی انجمن علمی طب سنتی است و با همکاری چند تن از متخصصین طب سنتی، آقای دکتر سروش زاده و خانم دکتر معینی طراحی و تولید شده است.
بنابر اعلام وب‌دا، وی افزود: امسال برای گروه کودک و نوجوان برنامه‌های آموزشی خاصی در نظر داریم و از محصولات فرهنگی انجمن علمی طب سنتی برای آموزش گروه کودک و نوجوان استفاده خواهیم کرد.


ایرانزاد در پایان یادآور شد: امسال 20 پیام اصلی بر اساس آموزه‌های طب سنتی طراحی کردیم و در غرفه طب سنتی وزارت بهداشت در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم به نمایش گذاشتیم که مورد استقبال خوب بازدید کنندگان قرار گرفت.
گفتنی­ است؛ امسال غرفه طب سنتی وزارت بهداشت در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم به عنوان غرفه برتر معرفی شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha