چهارشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۰
کد خبر: 156555

تلاش برای سوزاندن کالری‌های بیشتر در طول روز، می‌تواند به تناسب اندام شما خیلی کمک کند. کافی است تا چند نکته ظریف اما با اهمیت را رعایت کنید، از نتیجه‌ای که می‌گیرید شگفت‌زده خواهید شد.

سلامت نیوز: تلاش برای سوزاندن کالری‌های بیشتر در طول روز، می‌تواند به تناسب اندام شما خیلی کمک کند. کافی است تا چند نکته ظریف اما با اهمیت را رعایت کنید، از نتیجه‌ای که می‌گیرید شگفت‌زده خواهید شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت سلام دکتر، تلاش برای سوزاندن کالری‌های بیشتر در طول روز، می‌تواند به تناسب اندام شما خیلی کمک کند. کافی است تا چند نکته ظریف اما با اهمیت را رعایت کنید، از نتیجه‌ای که می‌گیرید شگفت‌زده خواهید شد.


پختن شام همراه با فعالیت‌های بدنی‌ای است که میزان کالری مصرفی بدن را بیشتر می‌کند. به‌جای صحبت کردن با تلفن یا مجله خواندن قبل از خوردن شام‌های آماده، بهتر است خودتان غذا بپزید! کسانی که حداقل ۵ یا ۶ شب در هفته خودشان غذا می‌پزند، خیلی به خودشان کمک می‌کنند.


همیشه سعی کنید وسایل لازم برای یک گردش و تفریح مختصر را آماده داشته باشید. به‌محض این‌که می‌بینید وقت اضافی دارید، یا مثلا کارتان زودتر تمام شده است، نباید همیشه با نشستن در خانه وقت‌تان را تلف کنید. همراه با همسرتان یا فرزندتان به گردش بروید.


از همه وقت‌ها استفاده کنید. مثلا وقتی که وسط سریال مورد علاقه‌تان، تبلیغات تجاری پخش می‌شود، از این زمان استفاده کنید. لباس‌های کثیف را داخل لباس‌شویی بریزید، یا لباس‌های شسته‌شده را از بند بردارید، ظرف‌های کثیف را به آشپزخانه ببرید. این کارها بین ۱۲ تا ۲۴ دقیقه از یک ساعت تماشای تلویزیون شما را با فعالیت جسمانی همراه می‌کند و کالری‌های اضافی شما را می‌سوزاند.


لازم نیست همیشه بنشینید. سعی کنید موقع نوشتن یک یادداشت یا لیست خرید،‌ این کار را ایستاده انجام دهید. تحرک پاهای شما در طول روز خیلی به شما کمک می‌کند.


یادتان باشد که فقط زمانی باید غذا بخورید که گرسنه باشید. خیلی‌ها وقتی تنها و خسته هستند، یا استرس و ترس دارند، غذا می‌خورند. این کار کاملا اشتباه است. اگر از غذا به‌عنوان راه‌حل همه مشکلات استفاده کنید، دیگر نمی‌توانید تناسب بدن‌تان را حفظ کنید.


تغییرات به‌ظاهر کوچک می‌توانند تاثیرات مهمی بگذارند. انجام هر کدام از این کارها، تا ۵۰ کالری از کالری دریافتی شما کم‌تر می‌کند. به‌جای آماده کردن ظرف‌های بزرگ سیب‌زمینی سرخ‌کرده، یک ظرف کوچک آماده کنید. کم‌تر از یک قاشق غذاخوری از سس برای سالاد استفاده کنید. به‌جای گوشت چرخ‌کرده گاو یا گوساله، از گوشت بوقلمون استفاده کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha