متاسفانه نماینده جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل سند را به طور رسمی امضا نکرده و این در حالی است که ملاحظات خاصی در این زمینه وجود ندارد چرا که از سوی شورای نگهبان تایید شده است.

مدیرعامل انجمن حمایت از معلولان گفت: ایران با وجود گذشت پنج ماه از تایید مجلس نماینده ایران در سازمان ملل سند پیوستن به کنوانسیون جهانی حقوق معلولان را امضا نكرده است.
علی همت محمودنژاد در گفت‌وگو با ”ایلنا“ افزود: یکی از اهدافی که انجمن در سال گذشته به شدت پیگیری کرده اصرار بر تصویب پیوستن به کنوانسیون جهانی حقوق معلولان است که در مجلس به تصویب رسید و از سوی شورای نگهبان نیز تایید شد.
او تصریح کرد: متاسفانه نماینده جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل سند را به طور رسمی امضا نکرده و این در حالی است که ملاحظات خاصی در این زمینه وجود ندارد چرا که از سوی شورای نگهبان تایید شده است.
محمودنژاد گفت: حدود پنج ماه است که از امضا و تایید مجلس و شورای نگهبان می‌گذرد و انتظار می رفت که ملحق شدن به کنوانسیون جهانی حقوق معلولان ظرف یک ماه به امضا رسد که متاسفانه هنوز محقق نشده است.
او در مورد تامین اعتبارات انجمن در سال جدید گفت: انجمن با دست خالی کار می کند و پیش بینی می شود که سال جدید سال سختی برای معلولان باشد.
او از اجرانشدن ماده 2 قانون جامع حمایت از حقوق معلولان که شامل مناسب سازی اماکن، معابر و گذرگاه‌های شهری برای معلولان بوده‏‏‏‏‏‏ انتقاد کرد و افزود: شهرداری‌ها طبق قانون موظف هستند که این ماده را اجرا کنند اما شهرهای بزرگ کشور تاکنون از این قانون سر باز زده‌اند.
مدیرعامل انجمن حمایت از حقوق معلولان ایران اظهار کرد: در قانون بازنشستگی پیش از موعد معلولان نیز ابهامی وجود داشت که انتظار می رفت شفاف سازی شود كه متاسفانه این مسئله نیز تاكنون به سرانجامی نرسیده است.
او با انتقاد از عدم تحقق وعده وزیر رفاه در حضور رییس جمهور مبنی بر ایجاد اشتغال برای دو هزار نابینا تصریح کرد: این وعده در سال 86 به نابینایان داده شد كه هنوز عملی نشده است.
محمود نژاد همچنین از تبصره 3 قانون جامع حمایت از معلولان که شامل معافیت پرداخت مالیات معلولان از عوارض نوسازی و ساختمان‌سازی است به عنوان یکی دیگر از موارد قانونی یاد کرد که در سال 87 محقق نشده و به همین منوال به سال 88 منتقل شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha