مدیرکل پشتیبانی درمان سازمان تامین اجتماعی گفت: 35 مرکز درمانی مصوب شده این سازمان در مناطق مختلف کشور طی سال جاری بازسازی کامل و یا احداث می شود.

سلامت نیوز:مدیرکل پشتیبانی درمان سازمان تامین اجتماعی گفت: 35 مرکز درمانی مصوب شده این سازمان در مناطق مختلف کشور طی سال جاری بازسازی کامل و یا احداث می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،عباس حاتمی روز چهارشنبه در مراسم افتتاح دستگاه سی تی اسکن و رادیوگرافی دیجیتال بیمارستان تامین اجتماعی امام حسین(ع) زنجان با بیان اینکه با بازسازی کامل و یا احداث مراکز درمانی اقدامات بهینه به گروه های هدف ارایه خواهد شد، افزود: این موضوع در مناطق محروم و دورافتاده کشور بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفته است.


وی در ادامه خرید و ارتقا تجهیزات پزشکی مورد نیاز مراکز و بیمارستان های تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی را از برنامه های مهم این سازمان در سال جاری بیان کرد.
حاتمی گفت: اواخر سال 92، 740 دستگاه رادیوگرافی توسط این سازمان برای مراکز درمانی و بیمارستان های کشور خریداری شد که از این تعداد 300 دستگاه نیاز به ارتقا داشتند که 62 دستگاه آن سال گذشته با صرف 30 میلیارد تومان اعتبار به لحاظ نرم افزاری به روز شدند.
حاتمی افزود: امسال نیز 86 دستگاه رادیوگرافی با اعتبار 30 میلیارد تومان با هدف تسهیل در خدمات دهی به بیماران ارتقا خواهد یافت.


* اختصاص 20 درصد بودجه های درمانی به تجهیزات پزشکی 
وی با بیان اینکه تجهیزات پزشکی سرمایه های نظام سلامت را تشکیل می دهند، اظهار کرد: به طور معمول 20 درصد بودجه های بخش درمان سازمان تامین اجتماعی به خرید و ارتقا تجهیزات پزشکی اختصاص داده می شود.


مدیرکل پشتیبانی درمان سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه تا پایان سال 92، 341 دستگاه خودرو آمبولانس در مراکز درمانی این سازمان وجود داشت، افزود: 294 دستگاه از مجموع این تعداد نیاز به تعویض داشتند که سال گذشته و با اختصاص 300 میلیارد ریال اعتبار، 150 دستگاه خریداری و جایگزین شد و امسال نیز 60 دستگاه دیگر در برخی استان ها توزیع می شود.


وی یادآوری کرد: در مجموع طی سال گذشته برای خرید تجهیزات پزشکی 175 میلیارد تومان هزینه شده است.
دستگاه سی تی اسکن بیمارستان امام حسین(ع) شهر زنجان با اعتباری بالغ بر 30میلیارد ریال از شرکت زیمنس آلمان خریداری شده است که از جمله دستگاه های پیشرفته و دقیق به شمار می رود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha