متاسفانه تجهیزات مورد استفاده بیماران تالاسمی در حال حاضرکیفیت پایینی دارد و با نوع خارجی آن برابری نمی کند

عضو هیات مدیره انجمن تالاسمی ایران گفت: پمپ‌های تزریقی دسفرال ویژه بیماران تالاسمی عمر بالای 10 سال داشته و اسکالپ و سرنگ های آنان نیز استاندارد نیست.
عبدالرضا مشهدی در گفت‌وگو با ایلنا، افزود: مشکل اکثر بیماران تالاسمی کمبود تجهیزات مورد نیاز بوده که با وجود این کمبودها از نظر کیفی نیز در سطح مناسبی قرار ندارد.
وی ادامه داد: با وجود اینکه محموله 50 هزار عدد اسکالپ و 400 عدد پمپ تزریقی در گمرک مهرآباد هنوز ترخیص نشده ، بیماران تالاسمی با درد و رنج تزریق مواجه هستند.
مشهدی گفت: بسیاری از سرنگ های مورد استفاده بیماران تالاسمی نشتی داشته و یا به دلیل کند بودن دارو را به سختی به بیمار تزریق می کنند و این در حالی است که بسیاری از بیماران تالاسمی به دلیل دردناکی عمل تزریق، دچار آسیب های تورم و زخم شده و بارها به این دلیل به انجمن مراجعه کرده اند.
عضو هیات مدیره انجمن تالاسمی اظهار کرد: متاسفانه تجهیزات مورد استفاده بیماران تالاسمی در حال حاضرکیفیت پایینی دارد و با نوع خارجی آن برابری نمی کند.
وی با اشاره به 18 اردیبهشت ماه که روز جهانی تالاسمی است، افزود: امیدواریم مسوولان فکری به حال نوسازی و جایگزینی تجهیزات فرسوده مورد استفاده بیماران تالاسمی کرده و مصوبه هیات دولت را مبنی بر ترخیص تجهیزات پزشکی توسط انجمن تالاسمی به تصویب رسانند.
مشهدی همچنین تصریح کرد: در زمینه تامین فیلترهایی که بیماران تالاسمی به هنگام خون گیری و تزریق استفاده می کنند، در ایام نوروز کمبود و یا مشکلی به انجمن گزارش نشده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha