چهارشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۷
کد خبر: 156588

مدیرکل دفتر امور بیابان سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور با بیان اینکه «بیابانی شدن» اراضی 110 کشور در جهان را تهدید می‌کند، گفت: بیابان‌زایی، تغییر اقلیم و کمبود آب شیرین چالش‌های قرن حاضر برای بشر هستند.

سلامت نیوز: مدیرکل دفتر امور بیابان سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور با بیان اینکه «بیابانی شدن» اراضی 110 کشور در جهان را تهدید می‌کند، گفت: بیابان‌زایی، تغییر اقلیم و کمبود آب شیرین چالش‌های قرن حاضر برای بشر هستند.

عباس کارگر در گفت‌وگو با آنا با تاکید بر اینکه بیش از یک میلیارد نفر در جهان درگیر تبعات بیابان‌زایی هستند، افزود: 32 میلیون هکتار از مساحت ایران را بیابان تشکیل داده است که با توجه به اقلیم خشک کشور و خشکسالی‌های اخیر باید علاوه بر بیابان‌زدایی از بیابان‌زایی نیز جلوگیری کنیم.

وی تصریح کرد: در صورت ادامه روند خشکسالی در کشور، بسیاری از اراضی کشاورزی به بیابان تبدیل خواهد شد، این در حالی است که با بیابانی شدن این اراضی، امنیت غذایی کشور نیز به مخاطره خواهد افتاد.

کارگر ادامه داد: میزان بارندگی‌ها در کشور نسبت به سال گذشته کاهش محسوسی داشته است و با کاهش آورد آبی، پوشش گیاهی کم می‌شود و در نتیجه آن بیابان‌های جدید پا به عرصه ظهور می‌گذارند.

مدیرکل دفتر امور بیابان سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور اظهار کرد: خشکسالی، بهره‌برداری بیش از توان اکولوژیکی از زمین و چرای بی‌رویه دام از مهم‌ترین عوامل بیابانی شدن عرصه‌های طبیعی هستند.

وی عنوان کرد: ما مخالف چرای دام در مراتع نیستیم، اما این امر باید به گونه‌ای صورت گیرد که توان بازیابی برای عرصه وجود داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha