نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه هر بیمار هموفیلی سالانه 300 میلیون تومان هزینه درمان دارد، گفت: در این میان باید مشاوره و انجام تست‌های قبل از ازدواج را زیر چتر حمایتی بیمه قرار دهیم.

سلامت نیوز: نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه هر بیمار هموفیلی سالانه 300 میلیون تومان هزینه درمان دارد، گفت: در این میان باید مشاوره و انجام تست‌های قبل از ازدواج را زیر چتر حمایتی بیمه قرار دهیم.

عبدالرحمان رستمیان در گفت وگو با خانه ملت، با تاکید بر اینکه با انجام مشاوره قبل از ازدواج و آزمایش‌های قبل از بارداری می‌توان مانع معلولیت 70 درصد از کودکان شد، افزود: واقعیت آن است که اگر از بیماری‌های ژنتیکی پیشگیری نکنیم هزینه‌های زیادی به کشور وارد می‌شود که مشکلات زیادی را هم برای بیماران و هم برای کشور به همراه خواهد داشت.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد:‌ مشاوره و تست‌های قبل از ازدواج می‌تواند از به دنیا آمدن نوزادان تالاسمی و هموفیلی جلوگیری کند به گونه‌ای که امروزه توانسته‌ایم با چنین روش‌هایی مانع تولد بیش از هزار نوزاد تالاسمی به صورت سالانه در کشور شویم.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان اینکه بیماران تالاسمی باید هرماه خون تزریق کنند و همین موضوع هزینه‌های زیادی را بر بیماران تحمیل می‌کند، تصریح کرد: این درحالی است که اگر هر ماه به این بیماران خون تزریق شود در نهایت بیماران با مشکلات متعددی همچون مشکلات کبدی مواجه می‌شوند.

وی یادآور شد: در شرایطی که توانسته‌ایم با انجام مشاوره و تست‌های قبل از ازدواج از تولد هزار کودک تالاسمی در کشور جلوگیری کنیم اما باز هم سالانه حدود 150 کودک تالاسمی در کشور متولد می‌شوند.

رستمیان با تاکید بر ضرورت انجام مشاوره و تست‌های قبل از ازدواج برای دیگر بیماران ژنتیکی، افزود: با این روش می‌توان از به دنیا آمدن 75 درصد از نوزاران هموفیلی و حتی کودکان سندروم داون جلوگیری کرد و با توجه به اینکه هر بیمار هموفیلی سالانه 300 میلیون تومان هزینه درمان دارد لذا باید مشاوره و انجام تست‌های قبل از ازدواج را زیر چتر حمایتی بیمه قرار دهیم.

نماینده مردم دامغان در مجلس نهم، ادامه داد: در برخی مواقع شاهد بودیم که در انجام مشاوره و تست‌های قبل از ازدواج هیچ مشکلی در ازدواج زوجین وجود نداشته باشد اما در دوران بارداری معلولیت‌هایی در جنین دیده شود که لازم است آزمایش‌های حین بارداری نیز زیر چتر حمایتی بیمه قرار گیرد که افراد با انجام این تست‌ها بتوانند متوجه بیماری نوزاد خود شده و در صورت نیاز و ضرورت سقط جنین انجام شود.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، گفت: اگر بیماران ژنتیکی افزایش یابد اقتصاد کشور در پرداخت هزینه‌های درمان آنها فلج می‌شود لذا برای صیانت از بودجه کشور باید وزارت بهداشت بررسی‌های خود را انجام دهد تا بیمه‌ها به کمک این آزمایش‌های مختلف قبل از ازدواج بشتابند./

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha