مقامات ایالات متحده اعلام كردند: تقریبا در هر 10 دقیقه یك آمریكایی به عفونت اچ آی وی مبتلا می‌شود.

این آمار طی یك برنامه پنج ساله گروهی در آمریكا تهیه و ارایه شده‌اند. مقامات كاخ سفید، دپارتمان خدمات سلامت و انسانی و همچنین مركز كنترل و پیشگیری امراض آمریكا اعلام كردند: هدف از اجرای این برنامه با عنوان «اقدام علیه ایدز» مقابله با سهل انگاری و بی خیالی نسبت به بحران بیماری ایدز و ویروس اچ آی وی در ایالات متحده بوده است.

طبق آمار رسمی مركز كنترل و پیشگیری امراض آمریكا سالانه بیش از 14 هزار نفر از مبتلایان به ایدز در این كشور جان خود را از دست می‌دهند. ملودی بار نیز معاون رییس و مدیر شورای خط مشی داخلی كاخ سفید در بیانیه‌ای اظهار داشت: برنامه اقدام علیه ایدز در تلاش است تا بحران ایدز را تحت نظر رادار ملی قرار دهد.

وی اضافه كرد: هدف ما از اجرای این برنامه آن است كه به مردم آمریكا یادآوری كنیم كه ایدز و اچ آی وی هنوز تهدید جدی برای سلامت بشر محسوب می‌شود و مردم را ترغیب كنیم تا حقایق لازم برای اقدام علیه این بیماری و حفاظت از خود و جوامعشان را بدست آورند. مرحله اول این برنامه حدود 45 میلیون دلار بودجه را به خود اختصاص داد. در پایان این مرحله تاكید شد كه در هر 5/9 دقیقه یك نفر در آمریكا به ایدز آلوده می‌شود. طی این برنامه از امكانات مختلف ویدئویی،‌ صوتی، چاپی و اینترنتی برای اطلاع رسانی به مردم استفاده شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha