کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: ارتفاع موج در سواحل دریای عمان در جنوب استان با توجه به وزش باد در 24 ساعت گذشته به حدود سه متر و 90 سانتی متر رسید.

سلامت نیوز: کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: ارتفاع موج در سواحل دریای عمان در جنوب استان با توجه به وزش باد در 24 ساعت گذشته به حدود سه متر و 90 سانتی متر رسید.

مرتضی فرجی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: دریای عمان امروز به ویژه در نواحی شرقی مواج و متلاطم است بنابر این به صیادان توصیه می شود از رفتن به دریا خودداری کنند.

وی بیان کرد: در نواحی جنوبی و سواحل استان همراه با تشکیل ناپایداری ها به صورت ابرهای جوششی، رگبار پراکنده، رعد و برق، تندباد موقتی و گاهی تگرگ پیش بینی می شود.

وی گفت: با توجه به رگباری بودن بارش در این فصل که منجر به طغیان رودخانه های فصلی می شود، مردم جنوب استان باید علاوه بر خودداری از تردد در حاشیه رودخانه های فصلی، نسبت به حفاظت از محصولات کشاورزی خود نیز اقدامات لازم را انجام دهند.

وی با بیان اینکه این وضعیت در جنوب استان تا فردا ادامه داد گفت: در 24 ساعت گذشته در نیکشهر سه میلی متر و در بخش های بنت و مخت این شهرستان به ترتیب 25 و 9 میلی متر بارندگی گزارش شده است.

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: در این مدت بنابر گزارش مردمی به هواشناسی، در جنوب استان در پاره ای از مناطق بارش ها به صورت تگرگ بوده است.

فرجی اظهار داشت: هم اینک حداکثر سرعت وزش باد همراه با گرد و خاک در شمال استان به 70 کیلومتر بر ساعت رسیده که در طول امروز باعث کاهش دید افقی و کیفیت هوا می شود.

وی ادامه داد: در شمال استان تا اواسط هفته آینده وزش باد نسبتا شدید و در نقاط مستعد، توفان گرد و خاک پیش بینی می شود.

وی گفت: در نواحی مرکزی و نوار شرقی استان در این مدت احتمال وزش باد با شدت کمتر و گاهی غبار محلی وجود دارد.

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در شبانه روز گذشته زاهدان با حداقل 20 درجه سانتی گراد و دلگان با حداکثر 46 درجه بالای صفر به ترتیب خنکترین و گرمترین نقاط استان بودند.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان نیز گفت: از روز گذشته تاکنون هیچ گونه خسارتی ناشی از بارندگی و طغیان رودخانه های فصلی در جنوب استان گزارش نشده است.

رضا اربابی با بیان اینکه هم اینک تردد در تمام راه های اصلی و فرعی جنوب سیستان و بلوچستان امکان پذیر است گفت: تمام دستگاه های عضو ستاد بحران در جنوب استان برای کمک رسانی احتمالی به مردم تا آخر هفته در حالت آماده باش هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha