پنجشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۶

یک متخصص بیماری‌های قلب و عروق گفت: شناخت علائم سکته‌ها به درمان زودهنگام بیمار کمک شایانی می‌کند.

نشانه‌های سکته‌ قلبی

سلامت نیوز: یک متخصص بیماری‌های قلب و عروق گفت: شناخت علائم سکته‌ها به درمان زودهنگام بیمار کمک شایانی می‌کند.

دکتر بابک فغفوریان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: درد قفسه سینه و پشت جناق سینه همراه با تعریق، تهوع و استفراغ از علائم ابتلا به سکته قلبی به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه در برخی موارد سکته‌های قلبی با علائمی نظیر درد فک، بالای ناف و گردن نیز همراه است، تصریح کرد: درد ناشی از سکته قلبی معمولا بیش از 20 دقیقه طول می‌کشد و با گذشت زمان نیز بر شدت آن افزوده می‌شود.

وی در خصوص کیفیت درد ناحیه قلبی ناشی از سکته گفت: درد شدید، مبهم و منتشر است و بیمار فشار و سنگینی را در قلب خود احساس می‌کند و گاهی نیز به صورت سوزش سردل است.

این متخصص قلب و عروق عنوان کرد: سکته قلبی بر اثر انسداد یکی از رگ‌های قلبی اتفاق می‌افتد که درمان آن نیز با توجه به شرایط بیمار از دارو درمانی تا جراحی متفاوت است.

فغفوریان افزود: سکته قلبی یک بیماری شایع میان افراد است که بعد از سنین میانسالی شیوع آن بیشتر می‌شود؛ به طوری که مردان بالای 40 سال و زنان سنین بالای 50 سال بیش از دیگران در معرض خطر ابتلا به سکته‌های قلبی قرار دارند.

وی ادامه داد: عواملی مانند فشار خون بالا، چربی‌خون، چاقی، دیابت، سابقه فامیلی و دیگر عوامل زمینه‌ساز، خطر بروز سکته‌های قلبی را در میان افراد افزایش می‌دهد.

این متخصص قلب و عروق در پایان توصیه کرد: فردی که دچار سکته قلبی شده را تا جایی که ممکن است حرکت ندهید و هر چه سریع‌تر به مرکز اورژانس برای انجام اقدامات درمانی برسانید.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha