پنجشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۰
کد خبر: 156617

رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیردار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ابتلا به بیماری تب مالت در سال های اخیر در استان های غربی و شرقی کشور افزایش یافته است.

سلامت نیوز: رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیردار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ابتلا به بیماری تب مالت در سال های اخیر در استان های غربی و شرقی کشور افزایش یافته است.

محمدمهدی گویا چهارشنبه در سومین همایش منطقه ای بیماری های قابل انتقال بین انسان و حیوان در همدان افزود: علت افزایش این بیماری فراهم نشدن ساختارهای لازم برای مقابله با این بیماری است.

وی با بیان این که تب مالت بیماری نیست که تنها با واکسن از بین برود، ادامه داد: در دو سال گذشته وضعیت بیماری بروسلوز در غرب و شمال غرب کشور بدتر شده است.

وی بیان کرد: افزایش روند ابتلا به بیماری بروسلوز به خاطر کمبود واکسن، عدم کیفیت مناسب واکسن های تولیدی و عدم تزریق به موقع واکسن است.

وی با بیان این که واکسن های تولیدی همواره کمتر از نیاز کشور بوده ،عنوان کرد: با عدم حمایت از کشتارگاه های صنعتی سلامت انسانها نادیده گرفته می شود.

وی تقویت و حمایت بیشتر از کشتارگاه های صنعتی را مهم ترین عوامل تاثیر گذار در کاهش ابتلا به بیماریهای قابل انتقال بین انسان و حیوان بیان کرد.

وی با بیان این که ضعف موجود در آموزش ها نیز به این مشکلات دامن زده است، تصریح کرد: عدم استفاده صحیح از لبنیات، عدم انجام واکسیناسیون به موقع دام در بین برخی دامپروران و حفظ دام به شیوه سنتی از جمله این ضعف ها در بین عشایر و روستاییان است.

وی با بیان اینکه نگه داری غیر اصولی از دام ها در غرب کشور بیشتر از سایر مناطق است، ادامه داد: فرهنگ استفاده از لبنیات پاستوریزه باید در بین مردم تقویت شود و از تبلیغات برای لبنیات غیر پاستوریزه نیز باید خودداری کرد.

استان همدان نیز در سال های اخیر یکی از استانهای پر شیوع در بیماری تب مالت در غرب کشور معرفی شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha