تاثیر استرس بر باکتری روده در اوایل زندگی ممکن است نقش کلیدی در بروز اضطراب و افسردگی در دوران بزرگسالی داشته باشد.

سلامت نیوز: تاثیر استرس بر باکتری روده در اوایل زندگی ممکن است نقش کلیدی در بروز اضطراب و افسردگی در دوران بزرگسالی داشته باشد. بر باکتری روده در اوایل زندگی ممکن است نقش کلیدی در بروز اضطراب و افسردگی در دوران بزرگسالی داشته باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، با توجه به نتایج حاصل از یک مطالعه جدید که در مجله ارتباطات طبیعی منتشر شده است، محققان می گویند استرس در اوایل زندگی ممکن است منجر به تغییرات در باکتریهای روده شده و این باعث بروز و ایجاد اضطراب و افسردگی در بزرگسالی شود.


محققان تاکنون تحقیقات زیادی را در مورد تاثیر باکتری های روده بر سلامت انسان مورد بررسی قرار داده اند. برای مثال در نوامبر سال ۲۰۱۴، مطالعاتی منتشر شد مبنی بر تاثیر باکتری های روده بر وزن، و ارتباط باکتریهای روده با بروز بیماری پارکینسون.محقق اصلی مطالعه می گوید مدت هاست مشخص شده است که باکتری های روده می توانند رفتار را نیز تحت تاثیر قرار دهند.محققان آزمایشات خود را بر روی دو گروه از موش ها انجام دادند. یک گروه از موش ها باکتریهای عادی روده را داشتند در حالی که گروه دیگر هیچ باکتری نداشتند.


برخی از موش ها در هر گروه در اوایل زندگی خود (یعنی در سن ۳ الی ۲۱ روزگی) به دلیل جدا شدن از مادر خود به مدت ۳ ساعت در روز دچار استرس شده بودند.
تیم تحقیقاتی مشاهده کردند که در بین موش هایی که استرس را تجربه کرده بودند و در گروه موش های با باکتری عادی روده تقسیم بندی شده بودند، سطح ترشح هورمون کورتیکوسترون غیر طبیعی بود و رفتارهای مظطرب و افسرده در آن ها بروز یافت.


ولی، در موش هایی که باکتری روده نداشتند، با اینکه سطح هورمون کورتیکوسترون بالا رفت و عملکرد روده دچار مشکل شد ولی هیچ رفتاری مبنی بر اضطراب و افسردگی در آن ها بروز نکرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha