بر اساس یک مطالعه جدید در دانشگاه ایست آنگلیا مشخص شد مردانی که از داروهای با خواص ضد کولینرژیک استفاده می کنند ۲ برابر بیشتر از سایر مردان دچار غش می شوند.

سلامت نیوز:بر اساس یک مطالعه جدید در دانشگاه ایست آنگلیا مشخص شد مردانی که از داروهای با خواص ضد کولینرژیک استفاده می کنند ۲ برابر بیشتر از سایر مردان دچار غش می شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، این نوع دارو برای بیماران مرد مسن با مشکلات مثانه، افسردگی، روان پریشی، بی خوابی و مشکلات تنفسی به طور رایجی تجویز می شود.
داروهایی که خاصیت آنتی کولینرژیک دارند با مسدود کردن یک ماده شیمیایی حیاتی به نام استیل کولین که در عبور پیام ها بین سلول های عصبی نقش دارد به مغز آسیب می رسانند. این امر می تواند به عوارض جانبی از جمله تاری دید، افزایش ضربان قلب و گیجی منجر شود. 
نتایج به دست آمده از مطالعه فوق در مجله جامعه پیراپزشکی آمریکا منتشر شده است.
مطالعات قبلی نشان داده بودند که استفاده از داروهای دارای خاصیت آنتی کولینرژیک تاثیر جدی بر عملکرد شناختی مغز و نرخ مرگ و میر دارد.
در این مطالعه جدید نیز محققان احتمال خطر ناشی از استفاده از این داروها را در افزایش خطر غش و زمین خوردن در افراد بالای ۶۵ سال که منجر به آسیب های جدی می شود، مورد بررسی قرار دادند.


آنها دریافتند که افرادی که از این داروها استفاده می کردند ۲ برابر بیشتر دچار افت و غش می شدند و این باعث بروز آسیب های جدید در آن ها می شد. جالب است که بدانید که داده های فوق در مورد زنانی که در این مطالعه مورد بررسی قرار گرفتند، صدق نمی کرد.
محققان مطالعه فوق اعلام کردند که غش کردن ممکن است تاثیرات مخربی بر زندگی مردان مسن داشته باشد و منجر به زمین گیر شدن و بستری شدن آن ها در بیمارستان شود. بنابراین مطالعات برای یافتن راه های کاهش احتمال خطر این اتفاق بسیار حائز اهمیت هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha