یک متخصص طب سنتی گفت: افرادی که مزاج گرم و خشک دارند, همچنین افراد لاغر و در سنین جوانی مصرف زیاد چای می‌تواند زیان وارد کند، ولی چای برای سن بالا و کسانی که دچار غلبه رطوبت و چاقی هستند, مفید باشد.

سلامت نیوز: یک متخصص طب سنتی گفت: افرادی که مزاج گرم و خشک دارند, همچنین افراد لاغر و در سنین جوانی مصرف زیاد چای می‌تواند زیان وارد کند، ولی چای برای سن بالا و کسانی که دچار غلبه رطوبت و چاقی هستند, مفید باشد. 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم, امیرمحمد جلادت درباره تاریخچه چای اظهار کرد: واژه چای یک واژه چینی است و تاریخچه آن به چین برمی‌گردد.به گفته وی سابقه مصرف چای در ایران به بیش از 200 تا 250 سال بر نمی‌گردد از زمانی که سلطه عثمانی‌ها باعث شد که مصرف قهوه در ایران کم شود.

این متخصص طب سنتی ادامه داد: ایرانی‌ها به دنبال جایگزین قهوه بودند و به خاطر رابطه خوب بازرگانان ایرانی با هندی‌ها این محصول وارد ایران شد.کاشف السلطنه نخستین کسی بود که چای را وارد ایران کرد

جلادت بیان داشت: کاشف السلطنه نخستین کسی بود که از طرف ایران مامور شد به هند برود و در مورد چای بررسی کنند و آن را برای کاشت به ایران آورد در حدود سال 1286 که چای وارد لاهیجان شد و کشت آن شروع شد.وی بیان کرد: چای تولیدی ایران حدود 4 تا 5 درصد چای جهان را تامین می‌کند.از حدود 250 سال پیش تا کنون حکمای ما در مورد چای صحبت کرده‌اند.

این متخصص طب سنتی عنوان کرد: کتاب مخزن الادویه ملک الاطبا و ناصر الحما در مورد خواص چای زیاد صحبت کرده‌اند و تمام این خواص با توجه به مزاج افراد است.

جلادت خاطرنشان کرد: یک متخصص طب سنتی گفت: افرادی که مزاج گرم و خشک دارند, همچنین افراد لاغر و در سنین جوانی مصرف زیاد چای می‌تواند زیان وارد کند، ولی چای برای سن بالا و کسانی که دچار غلبه رطوبت و چاقی هستند, مفید باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha