نایب رییس انجمن داروسازان ایران گفت: داروخانه‌های خصوصی دیگر قادر به ادامه حیات نیستند.

سلامت نیوز:نایب رییس انجمن داروسازان ایران گفت: داروخانه‌های خصوصی دیگر قادر به ادامه حیات نیستند.

 به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، علیرضا شهریاری با بیان اینکه طرح تحول سلامت تاثیر زیادی بر بخش خصوصی داروخانه‌ها به ‌ویژه در شهرستان‌ها گذاشته است، اظهار کرد: با اجرای این طرح بیمارستان‌های دولتی موظف شده‌اند که داروی مورد نیاز بیماران را در داخل بیمارستان تامین کنند و این امر موجب کاهش پنج تا 10 درصد از فروش داروخانه‌های بخش خصوصی شده است.


وی اضافه کرد: بدهی بیمه‌ها به داروخانه‌های بخش خصوصی مطابق قانون باید ظرف 15 روز، 60 درصد و باقی آن ظرف دو ماه پرداخت ‌شود و به جز اجرای قانون خواستار چیز دیگری نیستیم.


نایب رییس انجمن داروسازان ایران با اشاره به اینکه بیمه‌ها تنها تا بهمن ماه سال گذشته بدهی خود را پرداخت کرده‌اند، تصریح کرد: به‌ جز بیمه نیروهای مسلح از اسفند ماه سال گذشته تا کنون بیمه‌ خدمات درمانی و تامین اجتماعی بدهی خود را به داروخانه‌ها پرداخت نکرده‌اند.
شهریاری با تاکید بر اینکه متاسفانه مالیات‌ها نیز نسبت به گذشته افزایش یافته است، ادامه داد: اکنون مشکلات اقتصادی گریبان‌گیر داروخانه‌های بخش خصوصی شده است و آن‌ها دیگر قادر به خرید دارو نیستند.


شهریاری با اعلام اینکه 500 داروخانه در مشهد و حدود 200 دارو خانه در شهرستان‌های خراسان رضوی وجود دارد، افزود: متاسفانه از پنج ماه گذشته تا کنون به هیچ یک از داروخانه‌های خراسان رضوی از طرف بیمه‌ها بدهی پرداخت نشده است.


وی با بیان اینکه درحال حاضر وضعیت دارویی نیز نسبت به گذشته بهتر شده است، خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود که دولت و رسانه‌ها کمک کنند تا بیمه‌ها بدهی خود را به داروخانه‌های بخش خصوصی پرداخت کنند تا بتوانند به موقع اقدام به خرید دارو کرده و مردم دچار مشکل کمبود دارو نشوند.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha