معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور توضیحاتی را در خصوص شایعه سقوط شهاب سنگ در مناطق مرکزی کشورمان ارائه کرد.

سلامت نیوز: معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور توضیحاتی را در خصوص شایعه سقوط شهاب سنگ در مناطق مرکزی کشورمان ارائه کرد.

مهندس مرتضی اکبرپور در گفت‌وگو با ایسنا درباره اینکه گفته می‌شود شهاب سنگ در بخش‌هایی از چهار استان البرز، قزوین، زنجان و همدان رویت شده و سقوط کرده است، گفت: برابر گزارش‌های رسیده سقوط شهاب سنگ در کشور صحت ندارد.

وی افزود: البته موضوع بارش شهاب سنگ وجود داشته و در پیگیری و رصدهایی که ما انجام دادیم، عبور شهاب سنگ از آسمان کشورمان به ثبت رسیده که این موضوع در بخش‌هایی از آسمان همدان و قزوین قابل رویت بوده اما موردی از سقوط گزارش نشده و این شهاب سنگ‌ها به طور افقی از آسمان عبور کرده‌اند.

اکبرپور با بیان اینکه مواردی نظیر سقوط شهاب سنگ و نظایر آن شایعه بوده و مورد تایید سازمان مدیریت بحران کشور نیست، گفت: تنها چیزی که به رویت برخی از شهروندان نیز رسیده عبور شهاب سنگ از آسمان بوده اما همانطور که گفتم شهاب سنگ‌ها به طور افقی از آسمان عبور کرده و مورد سقوطی در کار نبوده است.

این در حالی است که مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز با تائید سقوط شهاب سنگ در این استان، گفت: شهاب سنگی نیمه شب پنجشنبه در منطقه ای بیابانی بین شهرستان های اشتهارد و نظرآباد در استان البرز برخورد کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha