شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۳
کد خبر: 156731

چهار مردی که از سینه به پایین فلج شده بودند، در نتیجه پیشرفتی که در پژوهشی درباره آسیب طناب نخاعی به دست آمد، توانستند به تنهایی از صندلی چرخدارشان بلند شوند.

سلامت نیوز:چهار مردی که از سینه به پایین فلج شده بودند، در نتیجه پیشرفتی که در پژوهشی درباره آسیب طناب نخاعی به دست آمد، توانستند به تنهایی از صندلی چرخدارشان بلند شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از همشهری آنلاین: در جریان این تحقیق تحریک‌کننده‌های الکتریکی در نخاع‌های این مردان کاشته شد و آنان اکنون در حال تلاش برای به دست آوردن توانایی برای بازیابی توانایی راه رفتن هستند.

مقاله‌ای که این پژوهش دکتر سوزان هارکما و همکارانش در مرکز پژوهشی آسیب نخاعی کنتاکی در دانشگاه لوئیزویل را توصیف می‌کند، روز جمعه 24 ژوئیه در ژورنال آنلاین PLoS One منتشر شد.

به گزارش سی‌ان‌ان داستین شیلکاکس که پنج سال پیش در یک سانحه خودرو فلج شده بود، دراین‌باره گفت: «من می‌توانم تا بیش از نیم ساعت سرپا بایستم. فوق‌العاده است. شگفت‌انگیز است. احساسی امیدبخش است.»

بنیاد کریستوفر و دانا ریو در حال گردآوری 15 میلیون دلار برای انجام این عمل بر روی چندین بیمار دیگر است. حدود 4000 نفر از قبل برای شرکت در این پژوهش داوطلب شده‌اند.

پیتر وایلدراتر، رئیس این بنیاد گفت: «ما واقعاً هیجان‌زده هستیم. به نظر ما آینده برای افرادی که دچار آسیب‌های نخاعی هستند،‌ بسیار روشن است.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha