شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۳
کد خبر: 156732

عضو هیئت مدیره انجمن کلینیکال و آنکولوژی ایران با اشاره به شیوع سرطان‌های پوستی گفت: سرطان ملانوم یکی از سرطان‌های شایع پوست به شمار می‌رود، بنابراین افراد به هر نوع تغییر رنگ خونریزی همراه با درد در خال‌های پوستی خود توجه کنند.

سلامت نیوز: عضو هیئت مدیره انجمن کلینیکال و آنکولوژی ایران با اشاره به شیوع سرطان‌های پوستی گفت: سرطان ملانوم یکی از سرطان‌های شایع پوست به شمار می‌رود، بنابراین افراد به هر نوع تغییر رنگ خونریزی همراه با درد در خال‌های پوستی خود توجه کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم، حسین فودازی در سمینار تازه‌های تشخیص و درمان ملانوم، در خصوص میزان شیوع سرطان ملانوم اظهار کرد: سرطان‌ پوست از سرطان‌های شایع به شمار می‌رود، سرطان ملانوم نیز یکی از انواع این نوع سرطان‌ها است و جزو سرطان‌های شایع محسوب می‌شود.

وی افزود: سرطان ملانوم ابتدا به صورت خال پوستی در بدن فرد مشاهده می‌شود که می‌‌تواند به صورت تومورهای پوستی تغییر ماهیت دهد. برای تشخیص این نوع سرطان از آزمایش استفاده می‌شود.

عضو هیئت مدیره انجمن آنکولوژی و رادیوتراپی ادامه داد: از روش‌های تسکینی برای درمان سرطان ملانوم استفاده می‌شود و این روش‌ها در ایران نیز قابل انجام است. در بیماری ملانوم با مشکل بیماریابی مواجه هستیم. بیماریابی این نوع سرطان به راحتی انجام نمی‌شود.

فودازی تصریح کرد: با توجه به آنکه درمان سرطان ملانوم در مراحل پیشرفته، درمانی قاطع و خوب نخواهد بود و از روش‌های تسکینی به این منظور بهره می‌برند. بیماریابی در درمان این بیماری اهمیت دارد به همین دلیل افراد به هر نوع تغییر رنگ خونریزی همراه با درد در خال‌های پوستی خود توجه کنند. همچنین توجه کردن به خال پوستی که در یک سطح نا‌مأنوس ایجاد شده یا اینکه به تازگی در سطح پوست فرد ایجاد شده و این خال در گذشته وجود نداشته است اهمیت پیدا می‌کند.

عضو هیئت مدیره انجمن کلینیکال آنکولوژی ایران خاطرنشان کرد: افراد بهتر است به منظور جلوگیری از ابتلا به سرطان ملانوم، به سطح پوست خود توجه داشته باشند و سطح آن را بازبینی کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha