مدیر کل نظارت بر دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو، درباره تولید داروی ترکیبی بیماران دیابتی که به تازگی وارد بازار دارویی کشور شده است، توضیحاتی ارائه داد.

سلامت نیوز:مدیر کل نظارت بر دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو، درباره تولید داروی ترکیبی بیماران دیابتی که به تازگی وارد بازار دارویی کشور شده است، توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر،دکتر مهدی پیرصالحی در خصوص ادعای تولید داروی ترکیبی بیماران دیابتی در کشور، گفت: این داروی ترکیبی که اخیرا وارد بازار دارویی کشور شده است، به عنوان پایین آورنده قند خون بیماران دیابتی تجویز می شود.

وی با اشاره به قرار گرفتن این داروی ترکیبی در فهرست دارویی کشور، افزود: شرکت تولید کننده این دارو، اولین شرکت دارویی کشور است که توانسته پروانه تولید این داروی ترکیبی را به دست بیاورد.


مدیر کل نظارت بر دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو، ادامه داد: در حال حاضر خیلی از شرکت های دارویی کشور این دو دارو را تفکیک شده از هم تولید می کنند اما، نوع ترکیبی آن برای اولین بار است که وارد بازار دارویی کشور می شود.


شرکت داروسازی دکتر عبیدی، به تازگی با تولید داروی «زیپمت» که ترکیب دو داروی سیتاگلیپتین (زیپتین) و متفورمین در قالب یک قرص است، گامی نو در جهت کاهش تعداد قرص های مصرفی، کنترل قند خون و کاهش هزینه های درمانی بیماران دیابتی بردارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha