معاون درمان وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه نیازمند بیمارستان‌های جدید هستیم، گفت: بیمارستان‌های هشتاد ساله و صد ساله باید از دور خارج شوند و بیمارستان‌های مدرن و بزرگ جایگزین آنها شود.

سلامت نیوز:معاون درمان وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه نیازمند بیمارستان‌های جدید هستیم، گفت: بیمارستان‌های هشتاد ساله و صد ساله باید از دور خارج شوند و بیمارستان‌های مدرن و بزرگ جایگزین آنها شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا،محمد حاجی آقاجانی درباره کمبود تخت‌های بیمارستانی و اقدامات وزارت بهداشت برای تامین این تخت‌ها گفت: دولت در بهترین حالت می‌تواند، سالی 2 هزار تخت بیمارستانی ایجاد کند. پس ما برای رسیدن به حل مشکل کمبود 70 هزار تخت بیمارستانی باید فکر دیگری کینم.
وی تصریح کرد: البته وزارت بهداشت از حیث منابع عمومی بیکار ننشسته و در جهت تکمیل بیمارستان‌های فعلی نیز بسیار تلاش شده است، اما درباره کمبودهای اصلی  باید عنوان کرد که این مشکل بدون مشارکت بخش غیردولتی قابل رفع نیست.


معاون درمان وزارت بهداشت، تاکید کرد: وزارت بهداشت برنامه‌ریزی‌های لازم را برای حضور گسترده بخش خصوصی و جذب سرمایه‌های خارجی انجام می‌دهد و تلاش می‌کند که سرمایه‌گذاران متقاعد شوند که حوزه سلامت و به طور خاص حوزه خدمات بیمارستانی می‌تواند؛ برای آنها جذابیت داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه اصلاح تعرفه‌ها نیز با همین هدف انجام شد، گفت: مهمترین اقدام وزارت بهداشت در جهت افزایش سرمایه‌گذاری و گسترش تخت‌های بیمارستانی، اصلاح تعرفه‌ها بود.


معاون درمان وزارت بهداشت تاکید کرد: اگر سرمایه‌گذار ببیند که خدمات، تعرفه مناسب دارد و سود منطقی برای سرمایه‌‌اش وجود دارد به سرمایه‌گذاری ترغیب می‌شود.
آقاجانی با اشاره به اینکه تسهیلات لازم برای صدور مجوزها به سرمایه‌گذاران نیز ایجاد شده است، افزود: وزارت بهداشت آماده است که از سرمایه‌گذاران در این زمینه با تعرفه و شرایط مناسب استقبال کند.
معاون وزارت بهداشت در پاسخ به این سوال که با وجود کمبود تخت‌های بیمارستانی و فرسوده بودن 50 درصد از  بیمارستان‌های کشور، اعتباربخشی بیمارستان‌ها چگونه انجام می‌شود، گفت: قدمت بیمارستان‌ها را نمی‌توانیم تغییر دهیم. متوسط عمر بیمارستان‌ها بالای 30 سال است که در تهران این رقم بیشتر است.


وی با اشاره به اینکه این بیمارستان‌های فرسوده مشکلات زیادی را برای افرادی که خدمت می‌دهند و دریافت کنندگان خدمات ایجاد می‌کند، گفت: البته ما باید از همین ظرفیت خوب نگهداری کنیم. در برنامه ارتقای هتلینگ بیمارستان‌ها در راستای طرح تحول سلامت تلاش کردیم تا کیفیت تخت های بیمارستانی افزایش پیدا کند و 30 هزار تخت بیمارستانی در جریان این طرح نوسازی شدند.


به گفته آقاجانی امکانات هتلینگ بیمارستان ها از گذشته بسیار بهتر شده و اینها همه جزیی از بررسی‌های اعتباربخشی به حساب می‌آیند.
وی نوسازی، بهینه سازی و رشد هتلینگ را بسیار مهم دانست و افزود: مردم ما شاهد هستند که در بیمارستان‌ها وضعیت امکانات هتلینگ قابل مقایسه با قبل از اجرای طرح تحول سلامت نیست، اما مشکل قدمت بیمارستان‌ها صرفا با این اقدامات برطرف نخواهد شد.
معاون وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه ما نیازمند بیمارستان‌های جدید هستیم، افزود: بیمارستان‌های هشتاد ساله و صد ساله باید از دور خارج شوند و بیمارستان‌های مدرن  و بزرگ جایگزین آنها شود.


آقاجانی افزود: با این وجود ما تلاش کردیم همین ناوگان فرسوده را در حین حرکت بازسازی کنیم  و این کار بزرگ و سختی است که بیمارستان‌ها انجام می‌دهند. بیمارستان‌ها در حالی که ضریب اشغال تخت ‌آنها بیش از 80 درصد است، توانسته‌اند 80 درصد ناوگان سلامت کشور را نیز نوسازی کنند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha