سلامت نیوز:با حضور مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی، عملیات اجرایی ساخت درمانگاه تأمین اجتماعی سپیدان در استان فارس آغاز شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، دکترسید تقی نوربخش در آئین کلنگ‌زنی درمانگاه تخصصی شهرستان سپیدان و در جمع اعضای شورای اداری این شهرستان با بیان اینکه در چهارمین سفر خود به استان فارس از شرقی‌ترین نقطه استان به غربی‌ترین نقطه استان سفر کرده و پس از کلنگ‌زنی درمانگاه داراب، در شهرستان سپیدان حضور یافته است، اظهار داشت: سازمان تأمین اجتماعی کشور به عنوان سازمانی خدمتگزار نیمی از جمعیت کشور معادل بیش از 40 میلیون نفر را تحت پوشش قرار داده است.


وی با اشاره به پرداخت ماهانه بیش از 2 هزار و 800 میلیارد تومان به بیش از 5 میلیون نفر مستمری‌بگیر تصریح کرد: سازمان تأمین اجتماعی ماهانه بیش از 2 هزار و 300 میلیارد تومان نیز در بخش درمان و در مجموع ماهانه بیش از 4 هزار میلیارد تومان بابت این دو تعهد خود هزینه می‌کند.


دکتر نوربخش با اشاره به اینکه این سازمان در کشور 355 مرکز درمانی ملکی دارد، خاطرنشان کرد: 6 هزار و 500 پزشک عمومی، 2 هزار و 500 پزشک متخصص، 9 هزار و 500 پرستار و در مجموع 45 هزار نفر نیروی انسانی سازمان در بخش درمان در 80 مرکز بیمارستانی و 275 مرکز  ملکی سرپایی به مردم خدمات ارائه می‌دهند.


مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی بودجه سال جاری این سازمان در بخش درمان را 16 هزار و 600 میلیارد تومان اعلام و عنوان کرد: دو سوم این بودجه در بخش درمان غیرمستقیم و در قالب انعقاد قرارداد با 57 هزار مرکز درمانی به صورت خرید خدمات درمانی و یک سوم آن در مراکز درمانی ملکی این سازمان هزینه می‌شود.


دکتر نوربخش اظهارداشت: ماهانه نزدیک به 800 میلیارد تومان از این بودجه در بخش درمان غیرمستقیم و نزدیک به 400 میلیارد تومان نیز در بخش درمان مستقیم هزینه می‌شود.


وی با یادآوری اینکه در دو سال گذشته با وجود تحریم‌های اقتصادی کشور در این سازمان که سازمانی اجتماعی است یک اقتصاد مقاومتی شکل گرفت، افزود: با راهبردهای جدید کشور در سطح بین‌المللی فضای کسب و کار کشور رونق می‌یابد و رونق فضای کسب و کار کشور به معنی رونق سازمان تأمین اجتماعی است.


مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی کشور با بیان اینکه 37 درصد از جمعیت شهرستان سپیدان تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی هستند اظهار داشت: امیداریم با رونق فضای کسب و کار، کشاورزی و صنعت گردشگری این شهرستان ضریب نفوذ بیمه تأمین اجتماعی در این شهرستان افزایش یابد.


دکتر نوربخش با تشکر از نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی، آغاز عملیات اجرایی درمانگاه تخصصی شهرستان سپیدان را مرهون پیگیری‌های وی و حمایت‌های اعضای شورای شهرستان سپیدان دانست و گفت: امیدواریم این پروژه با تلاش پیمانکاران در مدت زمان 18 ماه به بهره‌برداری برسد.


دکترسید علی‌اکبر بنی‌هاشمی، مدیر درمان تأمین اجتماعی استان فارس، نیز در جلسه شورای اداری شهرستان سپیدان با بیان اینکه خیران این شهرستان با اهدای زمینی به مساحت 2 هزار و 700 متر مربع برای ساخت درمانگاه زمینه ارائه خدمات درمانی را به جمعیت 32 هزار و 920 نفری بیمه‌شدگان این شهرستان فراهم کردند، اظهار داشت: این درمانگاه با زیربنای 2 هزار و 175 متر مربع در دو طبقه ساخته می‌شود.


مدیر درمان تأمین اجتماعی استان فارس اعتبار پیش‌بینی شده برای ساخت و تکمیل این پروژه را 52 میلیارد ریال اعلام و تصریح کرد: این درمانگاه در مدت زمان دو سال به بهره‌برداری می‌رسد.


وی عنوان کرد: بخش‌های درمانی درمانگاه سپیدان شامل پزشک عمومی، دندانپزشکی، آزمایشگاه، داروخانه، مامایی، تزریقات و پانسمان است.
مدیر درمان تأمین اجتماعی استان فارس حضور مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی کشور در آئین کلنگ‌زنی درمانگاه تخصصی سپیدان را ضمانتی برای اجرای هرچه‌زودتر این پروژه دانست و ضمن تشکر از خیران و نیک‌اندیشان این شهرستان از نماینده مردم شهرستان سپیدان که با پیگیری‌های وی این پروژه به سرعت وارد فاز اجرایی شد تشکر کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha